Szerencsére személyi sérülés nem történt, csak az autóban, illetve egy villanyoszlopban keletkezett kár abban a balesetben, ami a Kossuth és Bíbic utcák találkozásánál zajlott.
A karambol egyik szemtanúja hosszú bejegyzést szentelt az esetnek az egyik helyi Facebook csoportban.
Ebben azt írja, hogy 50-52 km/h-s sebességgel haladt, amikor arra lett figyelmes, hogy egyszerre két autó is belekezdett az ő megelőzésébe, azonban a második autónak már nem sikerült beférnie, ezért annak a kocsinak a sofőrje jobbra rántotta a kormányt, amitől az autó mindkét irányba csúszkálni kezdett, majd a Bíbic-Kossuth utca sarkáról kicsit visszafelé „felcsavarodott” a villanyoszlopra.
A poszt kommentszekciójában a konkrét szituáció értékelése mellett sokan a saját „élményeiket” is hozzáfűzték. Ezekből a hozzászólásokból pedig az derül ki, hogy nem egyedi eset a száguldozás, és sokan tekintik „autópályának” az érdi utakat.
A poszt szerzője egyébként az érdi városvezetést, illetve magát a polgármestert is felszólította, tegyen valamit azért, hogy megfékezzék az „őrült száguldozókat”. Példaként a szomszédos Törökbálintot említi, ahol elmondása szerint számos sebességmérő berendezés segíti az ilyen esetek megelőzését.
A polgármester kommentben válaszolt:
„Már egyeztettem a Rendőrkapitány úrral, hogy Érden is állítsunk fel ilyen ‘dobozokat’ bírságolási és elrettentési céllal. Idehaza ilyeneket csakis a rendőrség üzemeltethet, de sajnos nincs rá pénzük. Viszont korábban a térség polgármesterei több alkalommal összeültek, egyeztettek a rendőrséget is bevonva, hogyan lehetne a költségeket átvállalni, hiszen az elővárosi lakosság ugrásszerű növekedésével megugrott az autók, illetve sajnos a gyorshajtók száma is, muszáj valamiképp intézkedni, fellépni ellenük.
Törökbálint, mint a térség egyik leggazdagabb önkormányzata vállalta, hogy kísérleti jelleggel egyfajta pilot-program formájában bevezeti a maga területén ezt a rendszert. Tudni kell, hogy annyira drága, hogy egyszerre csak egy dobozban üzemel kamera, persze a rendszer kulcsa, hogy a rendőrökön kívül senki nem tudja, melyik dobozban van behelyezve éppen. Magyarán minden doboznak ‘megvan a maga hatása’, jóval kevesebb lett a gyorshajtó.
A lényeg, hogy a törökbálinti megoldást mi is át fogjuk venni, és az olyan gyűjtőutakon, mint a Kossuth, illetve az olyan ‘lejtős’ utakon, mint az Ürmös, Iparos, Szövő, Riminyáki, Lőcsei stb. ki fogunk helyezni mi is dobozokat.”
Ön egyébként, hogy látja? Valóban mindennapos és jelentős probléma Érden a gyorshajtás, valamint az ezekből kialakuló veszélyes közlekedési helyzetek? Írja meg nekünk kommentben az ÉrdMost Facebook oldalán!
A száguldozással kapcsolatos néhány korábbi cikkünket ITT, ITT, vagy épp ITT olvashatják.