Csőzik László polgármester az Érd FM 101.3 Bundáskenyér című műsorban a parkolási nehézségekről is beszélt. Szerinte nagy szükség lenne P+R parkolóra, amelyet korábban Érd-Felső vasútállomás Diósdi úti oldalára álmodtak meg Vitézy Dáviddal, aki akkor még Nemzeti Közlekedési Központot vezette. Azonban Vitézy távozásával ezek az álmok szertefoszlottak.
„Ha ezen a területen megépülne a parkolóház, maximum 200 autó számára lenne benne elegendő hely, ami kevés. Hiszen jelenleg közel 500 autó keresi a helyét a városban, ekkora kapacitású épületnek azonban nincs hely Érden”- magyarázta Csőzik László.
Az Érd-Nagyállomásnál, Érdliget vasútállomásnál és Tétényliget megállónál is létesültek P+R parkolóhelyek, jelenleg száznál is több autónak van hely. Az elővárosi közlekedés azonban ezeket a megállókat nem érinti, így az ott épült parkolóhelyeket kevésbé használják az érdiek.
„A mai tervezők a legmerészebb ötletekkel állnak elő. A szakemberek szerint németországi példákhoz hasonlóan teresedést lehetne kialakítani a vasúti sínek felett, épületekkel, parkolókkal, de említhetnék egy nagy átvezető útvonalat, ami például a Diósdi utat kötné össze a Balatoni úttal, de ezek sajnos városi viszonylatban anyagilag értelmezhetetlenek” – sorolta a polgármester.
Kezdetben a Stop Shop parkolója kiszolgálta az igényeket a városközpontban, hiszen amikor épült még csak ötvenezren laktak Érden, azonban ez a szám mára már hetvenötezret is meghaladta, így autóból is sokkal több van. Néhány évvel ezelőtt már le akarta zárni a tulajdonos a parkolót, de a város közbenjárására mindössze az alsó szinten van időszakos lezárás.
„Nagyon nagy szükség van erre a parkolóra” – folytatta Csőzik László. Amikor 2005 körül az akkori tulajdonosokkal szerződést kötött a város, abban volt egy olyan kikötés, amely szerint parkolás szempontjából a létesítmény segíti az ingázókat az áruházi vásárlók kiszolgálása mellett.
„Az elmúlt húsz évben azonban rengeteget fejlődött az elővárosi vasúti közlekedés is, ezt pedig egyre többen felismerték, és elkezdték használni a P+R parkolót. A megnövekedett igényt azonban a bevásárlóközpont tulajdonosai nem nézik jó szemmel, hiszen félnek attól, hogy a vásárlóknak nem marad hely a parkolóházban, így ez a konfliktus időzített bombaként folyamatosan velünk van”
– árulta el Csőzik László. Szerinte be kell ismerni, Érd egy autós város, itt minden család legalább két kocsival rendelkezik, de ettől függetlenül a jövőt a közösségi közlekedés erősítése, és a kerékpáros közlekedés feltételeinek megteremtése jelenti.