Az 50 új készülékből 24 a Budapest-Székesfehérvár vonalra került, csaknem ugyanennyit – 22 darabot – pedig a Nyugati pályaudvar utasai vehetnek igénybe. A telepítés következő szakasza a tervek szerint januártól a Budapest-Esztergom vonalon folytatódik.
A 375 új jegykiadó auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatából 275 kártyás és készpénzes, míg 100 kizárólag bankkártyás fizetésre alkalmas. A fejlesztésnek köszönhetően a készülékek száma több mint háromszorosára emelkedik. Lényegesen nőni fog az auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatával ellátott állomások száma. Ennek eredményeképpen mind Budapesten, mind az agglomerációban egységes, modern flotta áll majd az utasok rendelkezésére.
Az új berendezések üzembeállítását megelőzően a meglévő 178 auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgata is megújult. Június 30-áig karbantartást követően mindegyik frissült a MÁV Szolgáltató Központ által fejlesztett jegyértékesítő (JÉ) szoftverrel. Az elővárosból leszerelt eszközök új helyszínekre, jellemzően a nagy utasforgalmú vidéki állomásokra és megyeszékhelyekre, valamint a balatoni vonalakra és a frissen indult Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train vonalára kerülnek.
A korszerűsítés mellett a forgalmas állomásokon a sorban állások kiváltása a cél, de a vasúti szolgáltatás hatékonyságát is kedvezően befolyásolja, ha minden utas már megváltott jeggyel száll vonatra. A korábbiaknál strapabíróbb, korszerűbb berendezések rongálásbiztosak, antigraffiti-bevonattal rendelkeznek és időjárásállóak is.
Az auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatákból értékesített jegyek száma folyamatos növekedési tendenciát mutat, ami az újonnan üzembe helyezett berendezések számának növekedésével várhatóan felgyorsul. 2021-ben már a jegyek 12,5 százalékát jegykiadó auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatákból, 47,9 százalékát jegypénztárban, 29,3 százalékát pedig online (webes felületen vagy a MÁV applikáción keresztül) veszik az utasok.
Az új auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgaták próbaüzeme 2021. április végén kezdődött meg a Keleti és a Nyugati pályaudvaron. Összesen 13 készülék utasforgalmi tesztelése zajlott. Az utasok visszajelzéseit a jegyértékesítési folyamat végén felugró QR-kóddal elérhető online felhasználói elégedettségi kérdőívben lehetett rögzíteni. Májusban átfogó kutatás is készült a jegyauhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatákat használók tapasztalatairól, nehézségeiről, javaslatairól. Mindezek figyelembevételével zajlanak az alkalmazás további fejlesztései.
A korszerűbb auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatapark növeli a szolgáltatási színvonalat és kedvezőbb feltételek mellett üzemeltethető. Mindemellett számos más újítás is szerepel a MÁV-START jegyértékesítési fejlesztései között. Hamarosan megtörténik az e-nyugta bevezetése, amely lehetővé teszi, hogy a papírfelhasználás csökkentése érdekében az utasok a jegyek mellé kötelezően kiadott nyugtát elektronikus úton érjék el. A felhasználói igényeknek megfelelően még az idén megvalósul az a fejlesztés, ami lehetővé teszi a kedvezmények százalék alapján történő előválasztását, segítve ezzel a kedvezményrendszert nem ismerő utasok vásárlásait. A jövő év eleji tram-train zónás termékek bevezetése eredményeként pedig elérhetővé válnak a helyi közlekedési bérlettermékek a jegykiadó auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatákon.