Az érdi utcákon is megjelentek az e-rollerek. Felmerül a kérdés: minek tekintsük ezeket, milyen szabályok vonatkoznak rájuk?
Az elektromos járgányok szabályozása terén Magyarország igencsak gyerekcipőben jár. A környező országokban már szabályozták ezek használatát, nálunk még abban sem született döntés, hogy ezek az eszközök minek minősülnek. (Elvileg Magyarországon az önegyensúlyozó-, illetve az ülőhely nélküli járművek nem számítanak motorkerékpárnak, így rájuk a rendelet előírásai nem vonatkoznak. Ugyanakkor a Belügyminisztérium egy állásfoglalásában az elektromos rollert a segédmotoros kerékpárok közé sorolta be.)
„Nincs könnyű helyzetben a jogalkotó, mert ha nem jármű, a gyalogosok között kellene menniük. Ha jármű, meg kell határozni, milyen, és el kell helyezni a közlekedését az úton. Hol menjenek? Az úttesten, az autók között? Vagy a kerékpársávban? Szabályokat kellene hozzá alkotni, és ez a nehezebb. Egy tanácsot tudok adni: ha lehet, kerékpárúton, kerékpársávban közlekedjenek vele. A legutolsó esetben menjenek be az autók közé. Elég egy kis lyuk, eleshetnek, be az autók közé. Nem tudom, az érdi járdák milyenek, a pesti belvárosban vannak akár 6-8 méter széles járdák is. Én megengedném, esetleg sebességkorlátozással, hogy a járdán közlekedhessenek akár a kerékpárosok, akár a rolleresek, akár mert a biztonságot ez jobban szolgálja” – hangsúlyozta Pető Attila közlekedési szaktanár, szakoktató (becenevén KRESZ-professzor) a Bundáskenyérben.
Ami a szakember szerint biztos – bárminek is tekintjük az e-rollert -, hogy vezetői engedély nem kell rá, ugyanis az segédmotoros kerékpárra sem kell.