22_03_29_erdmost_nincskep

A harmadik hullám sem törte meg a használtautó-piacot

22_03_29_erdmost_nincskep

A harmadik hullám sem törte meg a használtautó-piacot

A kereslet bővülése és az árak emelkedése sem állt meg a használtautó-piacon, a tavaly decemberben még 3,1 milliós hirdetési átlagárak 2021 márciusában már 3,7 millió forint felett jártak, tavaly márciushoz képest pedig csaknem 1 millió forintos, 33,2 százalékos a drágulás.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

A nagyobb kereslet csak az egyik árfelhajtó tényező, a forint tavalyi árfolyamváltozása miatt az új autók ára, valamint a külföldi használtautó-beszerzés is megdrágult – mondta el az Érd FM 101.3 reggeli műsorában az érdi Bara Autóház kereskedelmi vezetője, Szilágyi Antal. 

A belföldi használtautó-piacra a koronavírus viszonylag kis hatást gyakorolt: míg a járványhelyzet által érintett elmúlt 12 hónapban az újautó-piac 18,4 százalékkal, a használtautó-import pedig 20,2 százalékkal esett vissza az azt megelőző éves időszakhoz képest, addig a hazai használt autók adásvétele mindössze 3,4 százalékkal maradt el a korábbi értéktől. Ennek több oka is van: egyrészt a határok lezárása nyomán visszaeső használtautó-behozatal helyett a vevők egy része a hazai kínálat felé fordult. Másrészt a tömegközlekedéstől való tartózkodás megnövelte az igényt az olcsó második autók iránt, és ez a pótlólagos kereslet szintén a használtautó-piacon csapódott le.

„Bár a március 8-án bevezetett szigorítások a járműforgalmazó kereskedőket nem kötelezték zárva tartásra, az intézkedések hatására egy picit visszaesett a kereskedéseket felkereső érdeklődők száma, viszont az jól érződött, hogy sokan szerettek volna inkább autóval járni a közösségi közlekedés helyett, emiatt jelentősen megnőtt az érdeklődés az idősebb, de olcsóbb használtautók iránt.” – magyarázta a kereskedelmi vezető, aki egy másik nézőpontot is adott ahhoz, hogy megértsük a drágulást. 

„Mivel a turizmus teljesen leállt, a fiatal, új autó piacot korábban jelentősen generáló szegmens teljesen eltűnt, mivel azok a bérautók, amiket egy-két napra szokás kibérelni, nem kerültek be a használtautó piacra. Vagyis nem lehet kapni azokat az új kocsikat, amik már egy jelentős árvesztésen vannak túl, de még mindig garanciálisak. Ez klasszikusan felhajtotta az árakat, de a legnagyobb áremelkedést a 10 százalékos forintromlás okozta. Míg nagyjából egy éve 330 forintos euró árfolyammal kellett számolni, napjainkban 365-370 forintért váltják az eurót. Ez a 10 százalékos növekedés teljesen átárazta a piacot. Azok az autók amelyek a régi árfolyamon lettek beszerezve, már tulajdonosra találtak, míg a frissen importált autók a magasabb euróárfolyamon kerültek be a hazai piacra.” 

Hallgassa meg az Érd FM 101.3 interjúját az érdi Bara Autóház kereskedelmi vezetőjével, Szilágyi Antallal. 


 

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email