„A mi utcánkban nagyon rossz a közvilágítás, nem jó helyen vannak a lámpák. A két sarok beláthatatlan, este félelmetes egy gyalogosnak, mert pont az utcába beforduló autók nem látják őt.”
Egy bejelentés az elsők közül, amelyek a november vége óta elérhető Nyitott ajtó online véleménygyűjtőbe érkeztek. Mit tesznek szóvá az érdiek, és mi történik a bejelentésekkel? Erről kérdeztük a felület létrehozóját és kezelőjét, Csengeri Attilát, a 2030 Egyesület aktivistáját.
Régen az számított jó vezetőnek, akinek „mindig nyitva volt az ajtaja”. Gondolom, erre utal az online panaszszoba elnevezése.
Igen, az volt a célunk, hogy legyen egy felület, ahová bármikor bejelenthetik a városlakók a gondjaikat, javaslataikat, ötleteiket, mert nyilván többet lát, aki ott lakik, vagy releváns szakmai tapasztalata van egy adott területen. A két irányú kommunikáció elősegítése volt a célunk.
Ahogy láttam, a linken digitális űrlapokat lehet kitölteni. Mi lesz ezeknek a sorsa?
A bejelentéseket elsősorban Csőzik László polgármesternek továbbítjuk, akinek a stábja nyilván eldönti, melyikben ki az illetékes, mit lehet kezdeni a jelzett problémával.
Sok városlakó üzen?
Néhány tucat megkeresés érkezett másfél hónap alatt. Remélem, minél több figyelmet kap a felület, annál többen használják majd.
Említene néhány konkrét témát, ami szóba került eddig?
Volt, aki azt javasolta, hogy reklámfelületként értékesítsük a kukásautók oldalát. Sokan írtak közlekedési, közvilágítási problémákról, vagy arról, hogy kényelmetlenek és alkalmatlanok a buszmegállók, rossz a csatlakozás, nincs elég szemetes.
Akadt olyan gond, ami meg is oldódott azóta?
Elütéssel szerepelt az egyik hivatkozás az önkormányzati oldal képviselőkeresőjében, amit viszonylag olcsón és gyorsan megoldottunk. De félretéve a viccet, nyilván sok olyan problémát felvetnek az emberek, amelyeket nem lehet két perc alatt megoldani, mert összetettebbek és költségesebbek annál. Nem is minden az önkormányzat hatásköre, de közreműködhet abban, hogy a jelzések eljussanak az illetékes szolgáltatókhoz, hatóságokhoz.
És mitől lesz két irányú a kommunikáció?
A bejelentésekről és az eredményükről folyamatosan tájékoztatni szeretnénk a 2030 Egyesület Facebook-oldalán, de hosszú távon azt reméljük, hogy a civil kezdeményezésünk hozzájárul egy olyan önkormányzati fórumfelület létrejöttéhez, ahol követhető módon meg lehet majd osztani egymással az észrevételeket, és annak az eldöntésében is segít majd, hogy hová, kihez érdemes fordulni a különféle problémákkal.