A kivitelező, az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd kialakításánál. A beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek. Azok állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és kiépített monitoringrendszerrel ellenőrzik, miután korábban eltörött egy.
Mint arról Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára a helyszínen tartott vasárnapi sajtótájékoztatóján kiemelte, bár a károsodás mértéke nem indokolta a híd azonnali lezárását, de sürgős és sokaknak nehézséget okozó intézkedések kellenek.
Hangsúlyozta, a konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd felelőtlenül járt el, hibázott a sarutípus kiválasztásánál.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. november 2-ától, hétfőtől előreláthatóan november 8-án, vasárnapig forgalomterelést kénytelen bevezeti.
A bal pályahidat a M1 felé ismételten le kell zárni. „Ez az ára annak, hogy az autósok biztonságban legyenek. A terelés 2+2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pályahídon a halásztelki csomópont felhajtásának lezárásával” – ismertette az államtitkár, kiemelve, az M0 déli szektora hazánk legnagyobb forgalmú útszakasza és az egyetlen, amelyen napi átlagban több mint százezer jármű halad át.