Az egykor a Sasad Rt-hez tartozó területet a korábbi érdi városvezetés jelölte ki a Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt. (NIPÜF) számára, hogy annak megvásárlásával alakítson ki ipari parkot, a 7-es út mellett, az Elvira-major előtt. A terület ezzel állami tulajdonba került, a projektet a NIPÜF viszi, de a szervezettel a jelenlegi városvezetés is rendszeresen egyeztet. Érd azt szeretné, ha a legmagasabb környezetvédelmi hatósági garanciák mentén működő ipari parki tevékenység folyna itt. Bár korábban próbáltak más lehetséges helyszínekről is egyeztetni a NIPÜF Zrt-vel a 6-os és az M6-os mentén, de ezek egyelőre nem vezettek sikerre. Az pedig, hogy beinduljon az ipari park Érden, és megjelenjen az első befektető, rendkívül fontos a városnak költségvetése szempontjából – az iparűzési adóbevétel miatt.
Ez a 41,7 hektárnyi terület, amit a Zámori és a Benta patak fog közre Érdhez tartozik, de Érd lakott területeitől távolabb esik. Tárnok kertvárosától viszont csak a 7-es út választja el. Az ott lakók ezért attól tartanak, hogy az ipari park megépítése és üzemeltetése jelentős forgalomnövekedést eredményez majd, amivel együtt a zajszennyezés is megnő. Ez auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatikusan a helyi ingatlanok értékének csökkenését is jelenti. Tiltakozni kezdtek, csoport is alakult a Facebookon, ahol próbáltak összefogni az ipari park építése ellen.
Ez volt az előzménye annak a lakossági egyeztetésnek, amelyet kedd délutánra hívott össze dr. Lukács László, Tárnok polgármestere a Heinrich Antal Házba. Az itt megjelent körülbelül harminc tárnokinak elmondta, hogy a településnek csak véleményezési joga van az ügyben, hiszen az ipari park Érd területéhez tartozik. Elmondta ugyanakkor, hogy ígéretet kapott arra, hogy sem a NIPÜF, sem Érd nem fogad be környezetszennyező beruházást. Azt is elmondta, hogy az ipari park miatt a 7-es főúton egy körforgalom épül, amely előnyös a településnek is, hiszen lassítja majd az erre haladó forgalmat.
A megszólalók nagy része szerint meg kell akadályozni a Dózsa György úton áthaladó kamionforgalmat (elvileg 3,5 tonnás korlát van, de sokan már most se tartják be, miközben az út mellett nincs járda, ezért ez a gyalogosokra is veszélyes). Elhangzott, hogy valamit kezdeni kellene a 7-es út várhatóan megnövekvő forgalmával is, ami hétvégenként, nyáron, már így is problémás. Többen kérdezték, hogy lehetséges-e, hogy az ipari parkot a 6-ossal és az M6 autópályával kössék össze, de erre, legalábbis jelenleg, a település polgármestere nem sok esélyt lát. Felmerült az is, hogy fontos lenne zajvédő fal vagy zajvédő zöldövezet létesítése is, bár többen szkeptikusak ennek hatékonyságában.
A legtöbben azt kifogásolták, hogy bár születtek tanulmányok, amelyek a növekvő forgalom mennyiségét mérték fel, de még mindig nem lehet pontosan tudni, hogy milyen cég(ek) fognak letelepedni az ipari parkban. Ezzel kapcsolatban a kommunikáció és a tájékoztatás teljes hiányát rótták fel sokan a térség országgyűlési képviselőjének és az előző polgármesternek, akik nem voltak jelen a megbeszélésen. Volt, aki elmondta, hogy két korábbi közmeghallgatáson is szót kért, hogy információt kapjon Szolnoki Gábortól azzal kapcsolatban, hogy mi történik az ipari park helyén, de nem kapott felvilágosítást. És volt, aki azt mondta, hogy a demokrácia híveként azért szomorú, mert a fejük felett döntöttek. Az országgyűlési képviselő nem képviselte az érdekeiket, de még csak nem is tájékoztatta őket, hogy mire számíthatnak, pedig egy ilyen beruházásról valószínűleg már több éve tudhattak. A megbeszélés résztvevői között akadt olyan, aki azt tanácsolta, vizsgálják meg, hogy meg lehet-e támadni az építési engedélyt, de végül többen azt javasolták, hogy indítsanak petíciót inkább az ipari park ellen.
„Véleményezési jogunk van, és megpróbáljuk a legjobbat kihozni abból, amit kapunk – mondta el a lakossági egyeztetés után Lukács László polgármester. – Ebbe beletartozik a körforgalom, amit december 31-éig fognak megépíteni, illetve az, hogy megpróbáljuk a 7-es út melletti zöld felületet úgy fejleszteni, hogy azzal a zajszintet is tudjuk csökkenteni a lakosság számára. Ugyanakkor aggódunk amiatt, hogy az M7-esről a Dózsa György úton vagy a Sóskúti úton keresztül fogják megközelíteni az ipari parkot.” Lukács László hozzátette, hogy kész tények elé állította őket az előző vezetés, amibe nem nagyon van beleszólásuk. Azzal kell főzniük, amijük van. A tárnokiaknak ugyanakkor az lenne a legjobb, ha nem épülne meg az érdi ipari park, vagy ha megépül, akkor garancia lenne arra, hogy nem romlik majd a településen lakók életminősége a zaj- és légszennyezettség miatt.