A Batthyány Sportiskolai Általános Iskolában már három hete szerveznek foglalkozásokat, amelyeken eleinte még csak heten vettek részt. Az utolsó két hétben megtartott három-három alkalmon viszont már 30 tanuló jelent meg összesen az alsó és a felső tagozatosok közül. Kozma Zoltánné intézményvezető elmondta: „A felső tagozatosok közül főleg azok éltek ezzel, akiknek valamilyen lemaradásuk volt elsősorban a természettudományok, matek és történelem tantárgyakból. Az alsósok közül pedig inkább a legkisebbek, akik még nem tudnak egyedül odaülni a számítógépek elé.”
A Bolyai János Általános Iskolát az utolsó hetekben napi 15-20 gyerek látogatta. Egy részük szülői kérésre ment, másik részük tanári kérésre vett részt felzárkóztatáson. Baranyi Teréz igazgató hozzátette, hogy egy alkalommal az alsósokat is felkészítették a tanévzárásra, a 7. osztályos, német nyelvvizsgára készülőket pedig a vizsgára.
Az Érdligeti Általános Iskolában a tanítókra és a szülőkre volt bízva, élnek-e akár a felzárkóztatást jelentő foglalkozásokkal, akár a felügyelettel a diákok. Az alsósoknál elkelt egy kis segítség, amikor elveszett a kisdiákok motivációja a tanuláshoz, de a nagyoknak is jólesett, hogy végre – ha kis létszámban is, de – találkozhattak egymással. „Kellett már egy kis örömködés, és úgy láhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpg, a tanulmánybeli felzárkóztatás mellett egy kis lelki masszázst is kaptak a gyerekek ezeken az alkalmakon”, mondja Vargáné Balogh Erika igazgató.
A Gárdonyi Géza Általános Iskola és Gimnáziumban elsősorban az általános iskolai tanulókat hívták be a pedagógusok felzárkóztató foglalkozásokra magyarból, matekból, angolból és természetismeretből. Az ügyeletet ugyanakkor csak négyen vették igénybe az egész iskolából, tájékoztatott róla Pintérné Bernyó Piroska igazgató.
A digitális oktatásban is differenciáltak a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola pedagógusai, és laptopot, illetve informatikai segítségnyújtást ajánlottak fel azoknak, akik igényelték. Éppen ezért nagyon kevés diákot kellett felzárkóztatni, valamint az ügyeletet is csak kilencen igényelték a 900 tanulóból, árulta el lapunknak Maitz Ferenc igazgató.
A Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Gimnáziumban kifejezett felzárkóztatásra nem volt szükség, mert minden diákjuk ügyesen követte a digitális oktatást, tudtam meg Takácsné Tóth Noémi igazgatótól. Az a körülbelül 20 tanuló, akiket a szüleik iskolai felügyeletre vittek az iskolába, interaktív táblákon keresztül kapcsolódtak be a digitális oktatásba, 3 csoportba osztva, hogy ne legyenek sokan együtt egy teremben.
Az Érdi Móra Ferenc Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben a tanév utolsó két hetére 4-5 gyermek szülei igényelték a felügyeletet. Ők, ha kaptak még feladatokat a tanáraiktól, akkor azokat oldották meg, de a kicsiknek jellemzően játékos foglalkozásokat szerveztek a gyógypedagógiai asszisztensek, akik az ügyeletet biztosították.
A Teleki Sámuel Általános Iskola tanulóinak szülei április 27-étől még csak kisebb létszámban, de mostanra már egyre többen igényelték a gyermekük számára az ügyeletet. A felzárkóztató oktatást pedig az iskola kezdeményezte: átlagosan 20 alsós és felsős tanuló esetében.