22_03_29_erdmost_nincskep

Iskola a karantén után

22_03_29_erdmost_nincskep

Iskola a karantén után

A karantén végén kinyitottak az iskolák, hogy szigorú biztonsági szabályok mellett felzárkóztatást és ügyeletet nyújtsanak a diákoknak. Megkérdeztük az érdi általános iskolákat, hol mennyien élnek ezzel a lehetőséggel.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

A Batthyány Sportiskolai Általános Iskolában már három hete szerveznek foglalkozásokat, amelyeken eleinte még csak heten vettek részt. Az utolsó két hétben megtartott három-három alkalmon viszont már 30 tanuló jelent meg összesen az alsó és a felső tagozatosok közül. Kozma Zoltánné intézményvezető elmondta: „A felső tagozatosok közül főleg azok éltek ezzel, akiknek valamilyen lemaradásuk volt elsősorban a természettudományok, matek és történelem tantárgyakból. Az alsósok közül pedig inkább a legkisebbek, akik még nem tudnak egyedül odaülni a számítógépek elé.”

A Bolyai János Általános Iskolát az utolsó hetekben napi 15-20 gyerek látogatta. Egy részük szülői kérésre ment, másik részük tanári kérésre vett részt felzárkóztatáson. Baranyi Teréz igazgató hozzátette, hogy egy alkalommal az alsósokat is felkészítették a tanévzárásra, a 7. osztályos, német nyelvvizsgára készülőket pedig a vizsgára.

Az Érdligeti Általános Iskolában a tanítókra és a szülőkre volt bízva, élnek-e akár a felzárkóztatást jelentő foglalkozásokkal, akár a felügyelettel a diákok. Az alsósoknál elkelt egy kis segítség, amikor elveszett a kisdiákok motivációja a tanuláshoz, de a nagyoknak is jólesett, hogy végre – ha kis létszámban is, de – találkozhattak egymással. „Kellett már egy kis örömködés, és úgy láhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpg, a tanulmánybeli felzárkóztatás mellett egy kis lelki masszázst is kaptak a gyerekek ezeken az alkalmakon”, mondja Vargáné Balogh Erika igazgató.

A Gárdonyi Géza Általános Iskola és Gimnáziumban elsősorban az általános iskolai tanulókat hívták be a pedagógusok felzárkóztató foglalkozásokra magyarból, matekból, angolból és természetismeretből. Az ügyeletet ugyanakkor csak négyen vették igénybe az egész iskolából, tájékoztatott róla Pintérné Bernyó Piroska igazgató.

A digitális oktatásban is differenciáltak a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola pedagógusai, és laptopot, illetve informatikai segítségnyújtást ajánlottak fel azoknak, akik igényelték. Éppen ezért nagyon kevés diákot kellett felzárkóztatni, valamint az ügyeletet is csak kilencen igényelték a 900 tanulóból, árulta el lapunknak Maitz Ferenc igazgató.

A Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Gimnáziumban kifejezett felzárkóztatásra nem volt szükség, mert minden diákjuk ügyesen követte a digitális oktatást, tudtam meg Takácsné Tóth Noémi igazgatótól. Az a körülbelül 20 tanuló, akiket a szüleik iskolai felügyeletre vittek az iskolába, interaktív táblákon keresztül kapcsolódtak be a digitális oktatásba, 3 csoportba osztva, hogy ne legyenek sokan együtt egy teremben.

Az Érdi Móra Ferenc Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben a tanév utolsó két hetére 4-5 gyermek szülei igényelték a felügyeletet. Ők, ha kaptak még feladatokat a tanáraiktól, akkor azokat oldották meg, de a kicsiknek jellemzően játékos foglalkozásokat szerveztek a gyógypedagógiai asszisztensek, akik az ügyeletet biztosították.

A Teleki Sámuel Általános Iskola tanulóinak szülei április 27-étől még csak kisebb létszámban, de mostanra már egyre többen igényelték a gyermekük számára az ügyeletet. A felzárkóztató oktatást pedig az iskola kezdeményezte: átlagosan 20 alsós és felsős tanuló esetében.

További cikkeink

További cikkeink

Az Érdi Kincses Óvoda és Tagóvodái pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében óvodai dajka
Az Érdi Kincses Óvoda és Tagóvodái pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében pedagógiai asszisztens

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email