– Akik ma itt vagyunk, valamennyien szeretjük, tiszteljük és becsüljük Eőry Emilt – kezdte T. Mészáros András. – Tiszteljük a tehetsége okán, mert olyan ember ő, akire azt szokás mondani: isten áldotta tehetség. Manapság sokan kísérleteznek, hogy művészek legyenek, könnyű is akár nagy nyilvánosság előtt bemutatni alkotásokat a közösségi média felületein. De Eőry Emil nem a like-októl lett művész és ismert, festményei és szobrai, kiállításai, köztéri alkotásai mutatták meg a tehetségét. Én, nem lévén szakember, mint befogadó, mint nagyon régi ismerős tudom őt köszönteni 80. születésnapján azzal a meggyőződéssel, hogy amit befogadunk szobraiból, festményeiből, azáltal mi is többek leszünk, de a világ is jobb lesz e művek által – mondta még a polgármester.
A tárlat címe – Kereszt-metszet – is utal arra, hogy művészi éltpálya legfontosabb mozzanatait mutatja be, ahogy Eőry Emil elmondta, úgy válogatott – még pedig saját elképzelései szerint, mert ebben a korban már nincsen semmilyen megfelelési kényszere egy a alkotónak –, hogy az első művektől kezdve az utolsó időkben készültekig megmutassa, mikor mi foglalkoztatta művészként. A szakma, és ezt vallja ő maga is, eredendően szobrászként tartja nyilván, de tárlat láttatja, hogy festői életműve is rendkívül gazdag és sokszínű.
Ezt a mind mennyiségében, mind gondolatiságában tekintélyes életművet Novotny Tihamér méltatta és adott egyben kulcsot is a művek befogadásához, s összegzésként megállapította: Erőy Emil az univerzális reneszánsz polihisztorok késői utóda, aki stílusbolyongásaival, amolyan mindig úton lévő szellemféle, aki valójában nem stílust, hanem kifejezési módot keres műveihez.