„Az Európai Unió, és benne Magyarország, eddig kudarcot vallott abban, hogy komolyan vegye a klímaváltozás okozta kihívást. A gazdasági növekedés fontosabb volt a környezet megóvásánál. A gazdasági lobbi mindig el tudta érni, hogy a legszélesebb tudományos konszenzus ellenére se legyen érdemi fellépés a széndioxid kibocsátás csökkentésében, a biodiverzitás megóvásában vagy a termőföldek védelmében. Európában eddig a multik profitérdeke megelőzte az emberek érdekeit. Hiába tudjuk, hogy csökkenteni kéne a károsanyag kibocsátást, az elmúlt években a magyar széndioxid kibocsátás évi hat százalékkal nőtt” – mondta Tetlák Örs.
„A minket körülvevő világban minden mindennel összefügg. A gazdaság, a társadalom és a környezet egymástól nem elválasztható. Évszázadok óta zsákmányoljuk ki a környezetet, évtizedek óta a bolygó teljesítőképességét messze meghaladó mértékben éljük fel természeti kincseinket. Mindeközben a profit kevesekhez vándorol, a káros hatásokat mindannyian elszenvedjük. A választás tétje, hogy Európa zöld lesz vagy nem. Vagy megerősödnek a zöld pártok Európa szerte és közös erővel elérik, hogy küzdjenek a klímaváltozás megállításáért és a már elkerülhetetlen hatások csökkentéséért, vagy egy élhetetlen bolygót hagyunk utódainkra” tette hozzá a zöld politikus, aki azt is kifejtette, a helyzet sötét, de nem reménytelen.
Az ipari szennyezők elleni fellépés lehetne az első lépés szerinte a klímaváltozás megfékezése érdekében, amit azzal indokolt, hogy elfogadhatatlan, hogy az autóipari lobbi folyamatosan felülírja a károsanyagkibocsátás elleni küzdelmet. Tetlák Örs fontosnak gondolja, hogy 2030 után ne lehessen benzin és dízelmotor autókat üzembe helyezni, ezek helyett a hibrid és elektromos autók használatát kellene ösztönözni. Emellett a nagyvárosokban autómentes övezeteket kell kialakítani, részben szabályozással, részben behajtási díjakkal. A közlekedésnél maradva végül megemlítette, hogy szükség van a leginkább szennyező légi közlekedés megadóztatására, mert az azzal járó környezeti terhelésnek ma nincs következménye. „Ehelyett a jó minőségű, nagy sebességű vasúti vonalak fejlesztését támogatnák a zöldek” – tette hozzá.
Az energiatermelésben is szemléletet kell váltani szerinte: a szénerőművek helyett itt az idő a tiszta, megújuló energia, elsősorban napelem és szélerőművek használatának. Tetlák Örs kiemelte, hogy a rossz fűtés is az egyik fő oka a tragikus légszennyezettségi helyzetnek, ezellen az LMP átfogó szigetelési programot indítana, ami töredékére csökkentené a fűtés költségét és ezzel együtt a károsanyag kibocsátást is.Végül az élelmiszeripar területén a politikus szerint a helyi gazdaságokat kell erősíteni, és azt ösztönözni, hogy minél többen jussanak hozzá helyben termelt élelmiszerekhez, amit azzal indokolt, hogy a sok ezer kilométerről szállított zöldségnek, gyümölcsnek óriási az ökológiai lábnyoma, ráadásul a szállítással járó környezetterhelés mellett ezek gyakran vegyszerrel kezelt, génmódosított élelmiszerek, amelyek az egészségre is ártalmasak lehetnek.
„A már elkerülhetetlen hatásokat elsősorban a zöldkörnyezet újratelepítésével tudjuk elérni, jelentősen növelni kell a zöldterületeink részét, erdőtelepítéssel, klímaligetekkel, közparkokkal. A lebetonozott városok hőmérséklete több Celsius fokkal magasabb, mint ha ugyanott zöldfelület lenne” – zárta gondolatait a politikus.