A Dr. Romics László Egészségügyi Intézményben általában egy ötfős stáb dolgozik az előjegyzések felvételén. Sajnos ezen a fronton nehézségekbe ütközött a szakrendelő, hiszen október 18-tól – folyamatban lévő szabadság, valamint megbetegedések miatt – két főre zsugorodott a létszám – írja az intézmény közösségi oldalán a főigazgató.
Bárány Zsolt azonban megjegyezte, hogy a személyes időpontadás zavartalanul működik, viszont e-mailen már hosszabb reakcióidőre kell számítani, sok esetben a 24 órát sem tudják tartani.
A legnagyobb gond a telefonos előjegyzésnél tapasztalható, a várakozási idő nagyon megnyúlt, egyetlen dolgozó kezeli a bejövő hívásokat.
A helyzet október 24-től valamelyest javulni fog, október 30-tól pedig várhatóan teljes lesz a létszám. A főigazgató továbbá megjegyezte, hogy a helyzet lesújtó, hiszen az előjegyzést telefonon nehéz elérni, de van, hogy a leterheltség miatt lehetetlen. Azok közül, akinek sikerül, jó néhányan minősíthetetlen stílusban beszélnek a telefonközpontossal, sokszor a becsületsértés határát súrolva.
„Ezzel csak azt érik el, hogy a telefonközpontosaink fogják itt hagyni a Romicsot…”
– írja közleményében Bárány Zsolt.
A Dr. Romics László Egészségügyi Intézmény dolgozóinak a védelmében – a kialakult helyzet miatt – technikailag elkezdték előkészíteni a telefonhívások GDPR-nak megfelelő rögzítését – áll a bejegyzésben.