utszoras_hokotro

Már hajnalban útnak indultak a hókotrók

utszoras_hokotro

Már hajnalban útnak indultak a hókotrók

Hat munkagép folyamatosan azon dolgozott, hogy járhatóak legyenek a főbb közlekedési útvonalak.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Iskolába menet még örülhettek a gyerekek az idei első hónak, de aki szánkózást tervezett ma délutánra, az csalódni fog: délelőtt latyak lett a hajnali hólepelből. Ezt az autósok valószínűleg kevésbé bánják, hiszen havazás idején megnő a balesetek veszélye, és jelentősen lelassul a közlekedés.

Többen kérdezik ilyenkor, hogy hol vannak a hókotrók, amire a rövid válasz, hogy az utakon. Az Érdi Városgazda gépei már hajnali három órakor útnak indultak: hat hókotró dolgozott azon, hogy járhatóak legyenek a főbb közlekedési útvonalak.

Mint Grabovszky Ildikótól, a Érdi Városgazda üzemeltetési ágazatvezetőjétől megtudtuk, a síkosságmentesítési terv szerint végzik a hótakarítást, mindig a fő- és gyűjtő útvonalakkal kezdenek, és ha szükséges, többször is visszatérnek egy-egy területre.

A járművekre szerelt lapátokkal egyrészt eltolták a havat, másrészt fel is szórták az utat, hogy a hólé ne fagyjon le.

Volt olyan városrész, ahol több hó esett, másutt kevesebb volt a csapadék, és mivel a hőmérséklet sem ugyanaz mondjuk Fenyves-Parkvárosban, mint a városközpontban, az olvadás mértéke is eltérő volt.

Emiatt a járművek egyes utakat többször végigjártak, más területeken kevesebb beavatkozásra volt szükség. Amit mindenütt kiemelten kezeltek, az az iskolák, óvodák környéke, illetve a buszmegállók.

A hókotrók mellett öt kisautó is járta a várost, és kézi erővel takarították a járdákat, buszmegállókat.

„A kollégák még mindig kint vannak, az útszóró anyagokat és a tárolóedényeket helyezik ki, és ahol kell, beavatkoznak” – tette hozzá Grabovszky Ildikó.

A Magyar Közút is hadrendbe állította gépeit: közleményük szerint csütörtök estétől 12 órás váltott műszakokban végezték a havazást megelőző sószórási, majd pénteken a hóeltakarítási munkákat az állami kezelésű utakon.

Fotók: Balogh Alex, Magyar Közút Facebook

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email