A napokban minden háztartás kapott ADÓSZÁMLA-KIVONATOT – elektronikusan vagy postán – az érdi önkormányzattól a helyi adókra vonatkozóan. A cél az volt, hogy mindenkinek pontos információja legyen az adószámlája állásáról – így a tavalyi évtől eltérően nem csak azok kaptak, akiknek tartozásuk van.
Mire érdemes figyelni a kézhezvételt követően? Mi a teendő a kivonattal?
A legfontosabb az, hogy megkapták a kivonatot, de ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy mindenképpen tartozásuk van. Sok érdi háztartásnak vagy 0-ás a számlaállása, sokaknak pedig túlfizetésük van. Nekik semmi teendőjük nincs.
Azoknak ajánlott odafigyelni, akiknek a kivonaton a „Számlaegyenleg” soron az „Értesítés kézhezvételkor fizetendő” megállapítás olvasható mellette egy összeggel. Ez jelenti azt, hogy az illetőnek tartozása, elmaradása, hátraléka van.
Ebben az esetben szükséges a tartozást rendezni. Befizetési kötelezettségüket teljesíthetik utalással, valamint online bankkártyás fizetéssel (EFER) is. Banki átutaláskor az adószámot vagy az adóazonosító jelet szükséges feltüntetni a közlemény rovatban. Ezzel kapcsolatban egyébként minden információt megtalálnak a postázott adószámla-kivonat végén.