Kiíró megnevezése, székhelye:
– Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat (tulajdonos)
2030 Érd, Alsó utca 1-3.
– Érdi Városgazda (vagyonkezelő)
2030 Érd, Fehérvári út 69/B. (a továbbiakban együtt: kiíró)
Pályázat tárgya: Az Érd, Budai út 16. szám alatt található, 22558 helyrajzi számú kivett gyógyszertár- udvar elnevezésen nyilvántartott ingatlan, mely jelenleg étteremként üzemel.
Az étterem jelenlegi berendezése-kialakítása nem képezi a pályázat tárgyát.
Az ingatlan 1141 m² területű, a Helyi Építési Szabályzat (HÉSZ) szerint Vt-4 jelű településközponti terület az SZT-n Vt jellel szabályozott terület-felhasználási egység, mely több önálló rendeltetési egységet magába foglaló épületek elhelyezésére szolgál.
A településközpont terület övezetében elhelyezhető épület- a lakó rendeltetésen kívül
a) igazgatási, iroda,
b) kereskedelmi, szolgáltató – a §(5) a)-c) területek kivételével ipari szolgáltató is,
c) vendéglátó, szállás jellegű,
d) kézműipari,
e) hitéleti, nevelési, oktatási, egészségügyi, szociális,
f) kulturális, közösségi szórakoztató,
g) sport
rendeltetést is tartalmazhat.
A Kiíró által elfogadható minimális bérleti díj:
A bérleti díj minimum 1.910.000,- Ft + ÁFA/hó
Ingatlanhasználat feltételei, fizetési mód:
A bérleti díj megfizetése havonta előre, a kiállított számlán szereplő határidőben történik.
A bérlő köteles a bérleti díjon felül a közüzemi számlák fizetésére is.
A bérleti szerződés időtartama tizenöt éves határozott időtartam. A felek a szerződést a felek indokolás nélküli rendes felmondással nem szüntethetik meg, azt a felek csak a másik fél szerződésben rögzített, súlyos szerződésszegése esetén mondhatják fel azonnali hatállyal a Ptk. idevonatkozó rendelkezése szerint.
A településközpontban lévő épület kiadásának feltétele Érd Megyei Jogú Város településképe védelmének helyi szabályairól szóló Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése 30/2022. (X. 28.) önkormányzati rendeletében foglaltaknak való megfelelés.
„TKR: 13. § (1) A Városközpont és alközponti helyek területére vonatkozó területi településképi követelmények:
b) az építészeti és kertészeti elemek elhelyezésének összehangoltnak kell lennie;
c) a városközponti és alközponti helyszíneknek – a szabályos közlekedési feltételek biztosítása mellett – ünnepélyes, reprezentatív jellegűnek kell lenniük;
b) a közterület felől a földszinten csak közfunkcióra szánt (különösen: kereskedelem, szolgáltatás, vendéglátás célú) helyiségek helyezhetők el, a közterület felől közvetlen elérhetőséggel;
e) a karakterövezet épületei kizárólag nagyvárosias arculatúak lehetnek.”
Fentiek alapján a városközpontban lévő „régi gyógyszertár” épülete bérbeadásának feltétele, hogy az új rendeltetés módja, az épület közterületről látható átalakítása – különös tekintettel a kisméretű hirdetési berendezésekre, cégérekre – városközponthoz méltó, ünnepélyes, reprezentatív, karakteres arculat kialakítása.
A pályázat elbírálási szempontjai:
A Kiíró az épületet egy a városközponti elhelyezkedésbe illő hagyományos vendéglátóipari, közösségi és szórakoztató funkcióra kívánja hasznosítani, amely a magasszintű lakossági szolgáltatás vagy szolgáltatások biztosítása mellett egyben egy közösségi tér megteremtését is magába foglalja, és így a város kulturális, művészeti, közösségi életének színterévé is változtatja. A Kiíró ezért a Pályázó által ajánlott bérleti díj mértéke mellett az alábbi szempontokat is figyelembe veszi a pályázatok elbírálása során:
- Mennyire illik a tervezett használat jellege/funkciója a városközponti elhelyezkedéshez;
- A Pályázó a tervezett használattal milyen mértékben szolgálja a lakosság városközponthoz méltó, színvonalas szolgáltatással történő ellátását;
- Az épület közterületről látható megjelenése mennyire felel meg a városközponti településképi követelményeknek;
- A tervezett használat milyen mértékben kapcsolódik össze a város kulturális életében történő szerepvállalással;
- A tervezett hasznosítás milyen mértékben ad lehetőséget a város fiatal előadó és képzőművészeinek rendszeres magas szintű bemutatkozásra;
- A Pályázónak a tervezett használattal milyen mértékű a szerepvállalása az önkormányzat által szervezett programokon, rendezvényeken;
- A tervezett hasznosítás milyen mértékű munkahelyteremtést,-illetve megtartást jelent;
- Előnyt élvez, ha a pályázónak már van kapcsolódása Érdhez akár magánszemélyként, akár vállalkozásként (például helyi székhelyű vállalkozás, helyi adót fizet az önkormányzatnak);
Az ajánlatok benyújtásának helye és módja és pontos időpontja:
Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálata (Polgárok Háza Érd, Alsó u. 3.).
A pályázatokat zárt borítékban, az azonosításra közvetlenül alkalmatlan módon egy példányban személyesen, vagy meghatalmazott útján kell benyújtani. A borítékra rá kell írni:
„Ingatlan hasznosítási pályázat Érd, Budai út 16. 22558 hrsz”
Az ajánlatnak tartalmaznia kell:
- az ajánlattevő nevét, lakóhelyét (székhelyét), telefonszámát, telefaxszámát,
- az ajánlattevő rövid bemutatását, tevékenységét,
- látványterv az épület tervezett megjelenésről,
- a tervezett hasznosítás részletes leírását,
- megajánlott bérleti díj összegét,
- az ajánlat pénzügyi feltételeit, a fizetés módját,
- a pályázati kiírásban foglalt feltételek elfogadására vonatkozó nyilatkozatot.
- a pályázati biztosíték megfizetésére vonatkozó igazolást.
Amennyiben az ajánlattevő jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli szervezet, vagy személyes joga szerint jogképes szervezet, az ajánlatnak tartalmaznia kell az ajánlattevő 30 napnál nem régebbi cégkivonatát, vagy cégbejegyzés iránti kérelmének másolatát, illetve a nyilvántartásba vételről szóló okiratot, az aláírásra jogosult képviselőjének aláírási címpéldányát, amennyiben ilyenre kötelezett.
Amennyiben az ajánlattevő egyéni vállalkozó, az ajánlatnak tartalmaznia kell az ajánlattevő vállalkozói engedélyének hiteles másolatát.
Amennyiben az ajánlattevő természetes személy, az ajánlatnak tartalmaznia kell az ajánlattevő személyi adatait.
Amennyiben az ajánlattevő az Európai Unió más tagállamában letelepedett ajánlattevő, és a letelepedési helye szerinti országban az ajánlathoz csatolandó dokumentumok nem léteznek, az azzal egyenértékű dokumentumokat is elfogadja a kiíró.
A konzorciumban pályázóknak ajánlatukhoz csatolni kell a közöttük létrejött megállapodást és meg kell jelölniük a meghatalmazással eljáró képviselőjük nevét és a konzorciumi tagokra vonatkozó cégkivonatot, aláírási címpéldányt.
A pályázaton csak az vehet részt, aki a pályázatában nyilatkozik arról, hogy a pályázati kiírásnak megfelel, nyilatkozik továbbá arról, hogy neki, és nem természetes személy pályázónál az érdekeltségi körébe tartozó más személynek sem áll fenn tartozása az önkormányzattal vagy adóhatósággal szemben. A pályázathoz csatolni kell a nemleges adótartozásról szóló igazolásokat is. (NAV, Önkormányzat)
A kiíró hiánypótlásra nem biztosít lehetőséget.
A pályázatoknak 2025. augusztus 15. napján 1000 óráig kell beérkeznie.
Az ajánlati kötöttség az ajánlatok benyújtására nyitva álló határidő lejártától kezdődik. Az ajánlattevő az ajánlatához a benyújtási határidő lejártától számított 60 napig kötve van, kivéve, ha a kiíró ezen időponton belül a pályázati nyertessel szerződést köt, vagy az ajánlattevőkkel írásban közli a pályázat eredménytelenségét.
Pályázattal kapcsolatos adatok, információk szolgáltatásának helye:
A pályázattal kapcsolatos információ a Polgármesteri Hivatal Jogi Osztályán a 06-23-522-362-es, és a városi főépítésznél a 06-23-522-230-as telefonszámon szerezhető be.
A kiíró fenntartja a jogot, hogy a pályázatot érvényes ajánlatok esetén is eredménytelenné nyilvánítsa, illetve visszavonja.
A pályázati biztosíték megjelölése, rendelkezésre bocsátásának határideje és módja:
A pályázati biztosíték összege: Egy havi minimális bruttó bérleti díjnak megfelelő összeg, azaz bruttó 2.425.700,- Ft, melyet a pályázatok benyújtása határidejének lejártáig kell megfizeti az önkormányzat 11784009-15731254 számú számlájára.
A biztosítékot a pályázati felhívás visszavonása, vagy az ajánlatok érvénytelenségének, a pályázat, vagy az adott ajánlat eredménytelensége megállapítása esetén vissza kell fizetni. Nem jár vissza a biztosíték, ha az ajánlattevő az ajánlati kötöttség időtartama alatt ajánlatát visszavonta, vagy a szerződés megkötése neki felróható, vagy az érdekkörébe felmerült más okból hiúsult meg. A biztosíték a nyertes ajánlattevő bérleti díjába beszámításra kerül.
Az ajánlatok felbontásának helye és ideje:
Az ajánlatok felbontására 2025. augusztus 18. napján 1000 órakor, a Polgármesteri Hivatal Érd, Alsó u. 1. II. emeleti tárgyalójában kerül sor.
A nyilvános bontáson a kiíró képviselője (képviselői), a kiíró által meghívott személyek, valamint az ajánlattevők, illetve meghatalmazottjaik vehetnek részt.
A ajánlatok elbírálásának menete, szempontrendszere:
A pályázatokat Értékelési Bizottság véleményezi és javaslatot tesz a tulajdonosi és a vagyonkezelői döntéshozatalra. A pályázatok elbírálására az Értékelési Bizottság javaslata alapján a benyújtási határidőt követő 30 napon belül a Gazdasági és Fenntarthatósági Bizottság 2025. augusztusi rendkívüli ülésén kerül sor. Az elbírálási határidőt a kiíró egyoldalú nyilatkozattal, egy alkalommal, legfeljebb 30 nappal meghosszabbíthatja. Erről az érintettek tájékoztatást kapnak.
Több jelentkező esetén a felajánlott bérleti díj mértékén túl előnyt élvez a „pályázat elbírálási szempontjai” pontban felsorolt feltételeknek leginkább megfelelő pályázó.
Érvénytelen a pályázat, ha:
- a kiírásban meghatározott határidő után nyújtották be,
- a biztosítékot az ajánlattevő nem bocsátotta, vagy nem az előírtaknak megfelelően bocsátotta a kiíró rendelkezésére,
- az ajánlattevő az árat nem egyértelműen határozta meg, illetve a megajánlott bérleti díj a kikiáltási ár alatt van,
- ha az ajánlattevő nem tett kötelező erejű jognyilatkozatot az ajánlatával kapcsolatban, vagy nem vállalt ajánlati kötöttséget,
- az ajánlat nem felel meg a pályázati kiírásban, valamint a jelen eljárási rendbe foglaltaknak.
Eredménytelen a pályázat, ha:
- a pályázatra nem nyújtottak be érvényes ajánlatot,
- a benyújtott pályázatok egyike sem felelt meg a pályázati kiírásban foglalt feltételeknek,
- a kiíró eredménytelennek nyilvánítja.
Eredményhirdetés módja, helye, ideje:
A Gazdasági és Fenntarthatósági Bizottság és a vagyonkezelő döntését követő 8 napon belül írásban történik.
Tárgyalásos eljárásra való áttérés lehetősége:
Az Értékelési Bizottság tárgyalást kezdeményezhet ha,
a) többen adnak be megfelelő ajánlatot,
b) az ajánlattevő által benyújtott pályázat kirívóan aránytalannak értékelt kötelezettségvállalást tartalmaz.
A tárgyalásos eljárásra történő áttérés esetén, kiírónak az összes érvényes pályázatot benyújtó ajánlattevőt meg kell hívni a tárgyalásra. A tárgyalás, illetőleg az újabb ajánlattétel, kizárólag az ajánlat módosítására irányulhat. Az ajánlattevő az eredeti ajánlatban foglaltakhoz képest a kiíró számára, csak kedvezőbb ajánlatot tehet.