influencer_illusztracio_freepik

Neked az influenszer mondja meg, hogy ki vagy?

influencer_illusztracio_freepik

Neked az influenszer mondja meg, hogy ki vagy?

Nemhogy a szülők, sokszor még a gyerekek sem tudják, mit csinálnak a közösségi felületeken. Nekik probál meg segíteni az NMHH új kiadványa.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

„Mit lájkol a gyerek?” címmel a közelmúltban jelentette meg friss tájékoztatóját a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, ami elsősorban a kiskamasz, kamasz gyermeket nevelő szülőknek próbál meg segíteni, hogy könnyebben el tudjanak igazodni a közösségi média szövevényes világában, miközben gyakorlati javaslatokkal, tanácsokkal is ellátják az érdeklődőket.

Mint írják: „Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.”

A most megjelent füzet egyébként a folytatása a médiahatóság egy korábbi: „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványának, ami még az idei gyermeknapon látott napvilágot.

Ebből a régebbi tájékoztatóból megtudhatjuk, hogy az NMHH friss kutatása szerint a gyermekek a népszerűbb közösségi oldalakat napi szinten használják, például a TikTokot a 13 és 17 év közötti fiatalok 65%-a, míg az Instagramot 62%-uk látogatja meg naponta legalább egyszer.

Ráadásul egy-egy közösségi felület képes lehet akár órákra is beszippantani a felhasználót, azt azonban, hogy pontosan mi történik a képernyőkön, amikor a gyerekek „mobiloznak”, nem mindig tudhatjuk teljes bizonyossággal.

A friss kiadvány bemutatja, hogy a social média, illetve azon belül is az influenszerek milyen hatást gyakorolnak a fiatalokra. Például miként befolyásolják a gyerekek vásárlási szokásait, vagy épp mentális egészségét.

„A gyermekek 47 százaléka vásárolt már meg valamilyen terméket a rendszeresen felugró hirdetések hatására, csaknem negyedük pedig kizárólag amiatt, mert egy számukra kedves influenszer ajánlotta azt”

– fogalmaznak, egyúttal hozzáteszik, hogy az online közösségi oldalakon látott tartalmak többek között az ifjúság alakuló énképet is befolyásolhatják. A felmérésben résztvevők 35 százaléka érezte már kevésbé szépnek, 18 százalékuk pedig kevésbé boldognak magát a közösségi médiában látott tartalmaknak köszönhetően.

Nem beszélve arról, a manapság már szintén általánosnak mondható jelenségről, amikor egy fiatalt idegenek jelölnek be ismerősnek valamely közösségi platformon.

Ugyanakkor az NMHH tájékoztatója nem csupán a veszélyeket, hanem a lehetőségeket is felmutatja. Elmondásuk szerint a fiatalok számára ezek az oldalak hasznosak lehetnek a tanulás, a tájékozódás és a közösségi élet szervezésében, ahogy sokan vannak olyanok is, akik a tehetségüket tudják megmutatni a TikTokon, az Instagramon, YouTube-on, és az egyéb közösségi felületeken.

A „Mit lájkol a gyerek? – Szülőknek a közösségi médiáról” című kiadványt IDE KATTINTVA lehet letölteni.

Fotó: Freepik

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email