A járdaépítés a Karolina utcától mostanra eljutott Érd központjába, a Béke térre: a parkoló mellett fektetik épp az ÉKFI munkatársai a díszkövet. Közel egy kilométer hosszan megújították a járdát, az eddigi töredezett régi aszfalt, betonlapok helyére az új, vastag alapra helyezett Barabás-kő kerül – adta hírül Csőzik László polgármester a közösségi oldalán, hozzátéve: jövő héten a Budai úton folytatják a felújítást – az Aldi és a Stop.Shop közti útszakasz mellett szinte végig térköves járdát alakítanak ki.
Sokan kérdezik tőlem, hogy miért a városközpont, miért ott újítjuk meg a járdát, ahol korábban is volt. Egyrészt azért, mert a régi katasztrofális állapotú, helyenként balesetveszélyes volt. Másrészt ezen a nyomvonalon fektették tavaly ősszel az Érdre települt osztrák kutató-fejlesztő cég, az AVL Hungary által igényelt nagy teljesítményű elektromos kábelt, az építkezés pedig az utak mellett a burkolat felbontásával járt, most pedig nemcsak helyreállítjuk a járdát, de újjá is varázsoljuk
– hangsúlyozta a városvezető, hozzátéve: a város több pontján volt már és lesz még járdaépítés. Egy kilométeres szakaszon térköves járda épült tavaly a Fundoklia tér és a Fűtő-Sóskúti utca közötti szakaszon a Szovátai úton, folyik a tervezőmunka az Ürmös utcai járdaépítésre vonatkozóan, illetve számos gyűjtőút mellé terveznek még járdát.
Az egyik hozzászóló kérdésére válaszolva, miszerint a Felső utca járdája után mikor újulhat meg az utca aszfaltja is, a városvezető elmondta: míg egy járdaépítés 1-10 millió forintos nagyságrendű tétel, a Felső utca 84 éves burkolatának rendbetétele milliárdos, ugyanis az ott található betontömböket ki kell venni, és a helyére megtervezett, csapadékvíz-kezeléssel is járó, széles aszfaltutat kell építeni 2 kilométer hosszúságban (ha a Fő utcát is hozzávesszük). A városnak ugyanakkor egy évben jó, ha 3-400 milliója van aszfaltozásra. „A Felső és az Alsó utcát EU-s forrásból kívánjuk felújítani, a terveit idén szerezzük be” – fűzte hozzá.