Hosszú évek óta téma Törökbálinton a zajvédő falak szükségessége. 2020 szeptemberében aláírást is gyűjtöttek Törökbálinton, hogy az autópályák mellé telepítsenek zajvédő falat, és csökkentsék a sztrádán a sebességet. Aradszki András országgyűlési képviselő megkezdte a tárgyalásokat a szaktárcával, amely első lépésként vizsgálatot ígért. De állítólag már 2020 júniusában elkezdődtek az egyeztetések az ügyben Dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárral.
Bősz Anett szerint a törökbálintiak hosszú évek óta várják hiába a települése zajvédő fal befejezését. Mint mondta a sajtótájékoztatón, azt már régen elkezdhették, sőt be is fejezhették volna, hiszen az autópályától karnyújtásnyira családi házak állnak. Hozzátette, az autópálya nem csak a zajt, a koszt is keresztülviszi a kertjükön. „Ez az, aminek a kormányváltás után véget tudunk vetni. Az egyesült ellenzéknek nagyon határozott elképzelése az, hogy az agglomerációs településeken a zajvédelmet komolyan kell venni és haladéktalanul hozzá kell kezdeni azokhoz a zajvédelmi intézkedésekhez, amelyek eddig elmaradtak.
Ollero Marco önkormányzati képviselő elmondta, hogy Törökbálintot három autópálya veszi körül és egyre több autó halad át ezeken, szerinte a zajvédő fal csak akarat kérdése. Mint mondta, ha van pénz Vadászati Kiállításra, akkor arra is kell lennie, hogy az itt élők zajszennyezés elleni védelmét biztosítsák. „Évről évre növekszik a zajszennyezés, és senki nem tesz ellene semmit.”
Bősz Anett a tájékoztató végén megjegyezte, volt már olyan költségvetés módosító javaslata, amit a kormánypártok azonnal lesöpörtek asz asztalról, még a bizottsági szakaszban, holott a módosító javaslat arra teremtett volna forrást, hogy Törökbálintnak, Tárnoknak, Érdnek és Diósdnak végre be tudják fejezni a zajvédő falát.
Ugyanezen a napon dr. Aradszi András közösségi oldalán azt írta, hogy nem kell többet várniuk a törökbálintiaknak a zajvédő falra, és arról is beszámol, hogy az elmúlt hónapokban többször egyeztett dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárral. Ráadásul mint írja, nemcsak a zajvédőfal épülhet meg, de innovatív fejlesztés is indul: zajdetektorral vezényelt sebességszabályozás védi majd az autópálya közelében élőket.
„Az M7 törökbálinti szakaszán egy pilot-projektet tervezünk zajvédelem terén. A program az M7 autópálya jobb és bal pályáján az M1 és M7 elválási csomópont és az M0 csomópont közötti szakaszra terjed ki”. Ennek kiépítése 2022 márciusában kezdődik, a beüzemelés 2022 közepén várható.
Aradszki András részletesen is ír a rendszer működéséről: „Egy „okos eszközökkel” felszerelt, ú.n. zajdetektorral vezényelt sebességszabályozás működik majd. A kiépítendő rendszer feladata az lesz, hogy ha az adott útszakaszon a beállított zajszintet túllépik, akkor riasztást küldjön felügyelet felé. Riasztás esetén a diszpécser a szükséges beavatkozást elvégzi, hogy a forgalom megfelelő irányításával csökkenjen a zajszint. Az itt áthaladó járművek sebességét is mérni fogják. Ezen kívül okos eszközökkel a járműforgalom jellegének és összetételének elemzése is része lesz a projektnek.”
A témában Elek Sándor, Törökbálint polgármestere is bejegyzést tett közzé közösségi oldalán. Ő azt írja, hogy Törökbálint elhelyezkedéséből adódóan jelentős mértékben ki van téve a közlekedésből származó zajártalomnak, így joggal várható el ezen kellemetlen tényező kezelése. „
„Örömmel tájékoztahttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpg Önöket, hogy az M1 és M7 elválási csomópontja valamint az M7 és M0 csomópont közötti szakaszon a korábbiakban már beharangozott dinamikus közlekedésfigyelő, forgalomszabályozó rendszer kiépítése idén márciusban elkezdődik. Dr. Aradszki András az elmúlt hónapokban már többször egyeztetett dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár úrral, sürgetve az országosan is egyedülálló kísérleti rendszer mielőbbi kiépítését annak érdekében, hogy minél hamarabb elindulhasson a tesztüzem.”
Dr. Aradszi András az Érd Médiacentrum munkatársának megerősítette, hogy a zajvédő fal meg fog épülni, folyamatosan egyeztet a minisztériummal. A zajvédő fal Diósdod is fogja érinteni, az M0-on átmenő híd hiányzó zajvédelmi beruházásait is meg fogják valósítani. Hozzátette, mindez Európia Uniós pénzekből valósulna meg, amely 2022 után érkezik az országba. „A politikai szándék megvan, a folyamatos tárgyalásokkal pedig konkrét ígéretek birtokában vagyunk.” Az országgyűlési képviselő azt is hozzátette, hogy nem csak Törökbálintról van szó, az M7-es érdi szakaszán ugyanúgy megépül majd a zajvédő fal.