A projekt előkészítés kapcsán engedélyezési tervek elkészítésére, a létesítéshez szükséges engedélyek megszerzésére, valamint a kiviteli tervek és tenderdokumentáció elkészítésére kapott feladatot a FŐMTERV. A tervezési feladat fő célja a Dél-budai Centrumkórház megközelíthetőségének megfelelő kialakítása, amely esetében figyelembe kell venni a lehető legtöbb közlekedési móddal történő eljutás lehetőségét, valamint a mentő járművek előnyben részesítését.
A XI. kerület Dobogó városrészében épülhet fel Magyarország legmodernebb kórháza, ami az M1-M7 közös bevezető szakasza, a Balatoni út, a Budaörsi út, valamint a Gazdagréti út Dobogó út és a becsatlakozó Őrmezei út által határolt területet jelenti.
Az ajánlati felhívásban megfogalmazott feladat a Dél-budai Centrumkórházhoz kapcsolódó közösségi és közúti, valamint a gyalogosok és a kerékpárosok megfelelő kiszolgálására alkalmas közlekedési infrastruktúra tervezése, melyek olyan új alternatívát jelentenek majd, amelyek nemcsak az új kórház forgalmát, de a térségben megjelenő egyéb közlekedési igényeket is jól ki tudják majd szolgálni, és a hosszú távú városfejlesztési szempontokhoz illeszkedve hozzájárulnak az egész térség közlekedésének és mobilitásának javításához.
A Dobogó út 412 méter hosszú szakaszának (Lapu utca – Balatoni út közötti szakasz) 2×2 sávban történő tervezését végzik el a mentő járművek előnyben részesítésének figyelembe vételével valamint különszintű csomópontokat terveznek:
- az M1-M7 autópálya bevezető szakasz – Budaörsi út – Gazdagréti út – Lapu utca – Dobogó út kereszteződésében,
- a Balatoni út – Dobogó út kereszteződésében,
- valamint a mentő-, és buszsávok létesítését is megtervezik.
A további beavatkozások elvégzéséhez szükséges vizsgálatok a kórház telkén és közvetlen elérését biztosító csomópontokon kívül a Kelenföldi pályaudvar, M1-M7 autópálya, Egér út, Péterhegyi út által lehatárolt területet is érintik, beleértve az 1. sz. főút kezdő szelvénye (Sasadi úti csomópont) és az Egér út közötti szakaszát.