Mint Csókai Viktor, az Érd és Térsége Hulladékkezelő ügyvezetője emlékeztetett, Érden évek óta házhoz menő lomtalanítást végeznek, melyet a szolgáltató Diósdi út 29. szám alatti ügyfélszolgálati irodájában, illetve telefonon vagy e-mailben lehet igényelni. Továbbá a Sas utcai hulladékudvar is nyitva van 7 és 15 óra között, amely előzetes bejelentkezés nélkül látogatható.
Az ÉTH elérhetőségei
telefon: 23/522-600
e-mail: ugyfelszolgalat@eth-erd.hu; eth@erd.hu
Csókai Viktor az Érd FM 101.3-nak adott interjújában beszélt az április elején kezdődő zöldhulladékszállításról is. Tárnokon például kvótarendszer bevezetését szorgalmazzák, mellyel kapcsolatban az ÉTH ügyvezetője hangsúlyozta, jelenleg is kvótarendszer van, hiszen a matricák kiosztásával bármilyen zsákot lehet érvényesíteni.
Kifejtette, havonta 3 zsákot most is mindig elvisznek, ezen felül ÉTH-s zsákok továbbra is vásárolhatóak az ügyfélszolgálaton és a partnereknél, ez pedig ugyanolyan kvótarendszer, mint a matrica.
A lakossági visszajelzések éves kvótát vezetnének be, hiszen előfordul, hogy egy adott hónapban valaki több zöldhulladékot szállíttatna el, míg máskor egyáltalán nem tesz ki zöldhulladékot.
Csókai Viktor ezzel kapcsolatban elmondta, a szolgáltatónak irreálisan nagy feladatot jelentene, ha mondjuk egy háztartásból egyszerre 50 darab zsákot szállítanának el.
„Ha az első héten el kell hoznunk tízszer több zsákot, mint amennyit el tudunk hozni, az logisztikailag úgy öli meg a tevékenységünket, hogy nem marad sofőrünk, rakodónk, sem autónk arra, hogy a szelektív vagy kommunális hulladékot elhozzuk” – magyarázta Csókai Viktor.
A zöldjárat éves gyűjtési menetrendjét ide kattintva érheti el!
A korábbi években bevezetett Boldog Tyúk programot idén már nem szervezik meg, mert kevés érdeklődő van rá.
„Ennek a fenntarthatósága olyan adminisztrációs terheket ró a városra és az ÉTH-ra is, hogy ez nem egy sikeres program” – fogalmazott az ÉTH ügyvezetője, kitérve rá, a projekt akkor lenne sikeres, ha a 24 ezer érdi háztartásból 15 ezer igényelne tyúkot.
„A program úgy indulna, hogy mindenki bejön a Sas utcába, kifizeti a tyúk árát, hazaviszi a tyúkot, egy év múlva visszajön, megmutatja a tyúkot és visszakapja a pénzt. Ez a fenntartási időszak vége. Ez kivitelezhető lenne, de fel kellene mérni, valódi igény van-e rá” – mondta Csókai Viktor, aki arról is tájékoztatott, a program szolgáltató szempontjából kicsivel több pénzbe kerül, mint a zöldhulladék begyűjtése.