Az iskoláskorú gyermekekkel a digitális oktatás életbe lépése óta rengeteget kell otthon tanulni, míg az óvodások egyszerűen csak társaságra, játszótársra vágynak, hiszen hiányzik nekik a közösség. Ez óriási kihívást jelent a szülőknek, főként úgy, hogy sokaknak dolgozniuk is kell mellette.
Petrus Márta coach, aki maga is több gyermeket nevel, azt vallja, hogy a borúsabb, hűvösebb napokon is tudunk mozgásos feladatokat csinálni: készíthetünk akadálypályát, építhetünk bunkert, bújócskázhatunk vagy játszhatunk szoborjátékot.
Sok lehetőség rejlik a kreatív feladatokban is. Játszhatunk boltosat, esetleg a reklámújságokból kivághatjuk ehhez az ételek fotóit, készíthetünk só liszt-gyurmát, amiket aztán ki is festhetünk, ki is süthetünk.
Most egyébként a húsvéti készülődés remek apropó, akár a dekoráció készítésbe, akár a sütés-főzésbe, akár a takarításba is bevonható a kicsik. Márta azt tapasztalta, hogy a takarításba is örömmel segítenek kisebbek-nagyobbak egyaránt, ha nincs rájuk erőltetve, játékosan kell őket „munkára bírni”. Például húzhatnak egy kártyát, amin a feladatok vannak, egyébként pedig elég egy kis vödör, szivacs, víz, hiszen minden gyerek szeret „vizezni”. Persze tény, hogy a kamaszok többnyire már nem lelkesednek a háztartási munkákért.
Persze nehezítő körülmény, amikor anyának, apának dolgoznia kell. Erre az esetre érdemes tudatosan úgy felkészülni, hogy elrakunk egy-két játékot, amit ilyenkor elővehetünk és biztosan örül majd neki a gyermek, mert már rég játszott vele. Vagy ha esetleg vannak olyan játékok, amiket már félretettünk, mert már nem játszik vele gyermekünk, talán már el is felejtette, ezeket is érdemes újra előszedni. De egy óvódás vagy egy kisiskolás 15-20 percnél többet egyedül nem igazán tud eljátszani.
Itt hallgatható meg a beszélgetés Petrus Márta, coach-csal.