Mint írja, a hegyen 39 hiányzó utcanévtáblát pótoltak a Tárnoki Köz-Ért Kft. dolgozói. Felújították a Rákóczi úton a Benta híd korlátját, amely meglazult és emiatt balesetveszélyessé vált. A vasútállomáson beüzemelték az ingyenes WiFi szolgáltatást. “Ennek a hálózatnak nyilvánossága miatt a biztonsága és a sebessége sem lesz az otthon megszokott” – jegyzi meg dr. Lukács László, hozzátéve, emellett elkezdődött az egészségháznál a csatorna rácsainak cseréje is
Az önkormányzati pályázaton nyert támogatás révén hétfőn megkezdődött a nagy iskola udvarán lévő kézilabda pálya felújítása, emellett új aszfaltréteget, korlátokat, védőhálót és korszerű, időtálló műanyag borítást is kap a terület.
A NIPÜF megkezdte a Dózsa György út – 7-s úti csomópont átépítését, sávelhúzással szűkítették a kétirányú forgalom által használt útfelületet, a leendő körforgalom területét tisztítják, ezzel a forgalom jelentősen lassul és baleseti csomópont szűnik meg.
“A Sóskúti út súlykorlátozásával kapcsolatban felröppentek olyan hírek, hogy a rendőrség csak abban az esetben tudja szankcionálni a szabálysértéseket, ha a „kivéve engedéllyel” kiegészítő tábla szerepel a korlátozó tábla alatt. Ez ügyben biztosra akartam menni, ezért egyeztettem a rendőrkapitányunkkal, aki elmondta, hogy intézkedés szempontjából nincs különbség a „kivéve célforgalom” és a „kivéve engedéllyel” kiegészítő táblák közt. Amint kikerülnek a táblák, a 7,5 tonnánál nehezebb járművek csak akkor hajthatnak be, ha menetlevelükben a tiltott zónán belüli célállomás szerepel, vagy helyi illetőségűek” – írja Tárnok polgármestere, hozzátéve, a táblák még nem kerültek ki, de az ellenőrzés és a szankcionálás hátterét is meg kell valósítaniuk.
Az idei költségvetésről dr. Lukács László azt írtja, két vitatott pontja volt. Az egyik a spotegyesületek támogatásával kapcsolatos. Ebben az esetben az önkormányzatnak van egy kötelezettsége az iskolai sportolással kapcsolatban, illetve van egy önként vállalt támogatási rendszere az egyesületek és civil szervezetek felé.
“Kiemelt támogatást kapott a KSK és a Bolha Focitanoda, és egy keretből kaphatott mindenki más egy kisebb támogatást. A támogatási rendszer idén sem változott! A változás annyi, hogy a Bolha Focitanoda elszámolási kötelezettsége miatt, amíg azt nem teljesíti és a bizottság nem fogadja el, nem részesülhet támogatásban. Ez a törvény, ezt mindenkinek be kell tartania. A KSK sajnos 2020.12.15-éig nem adta le a pályázatát, ezért nem kerülhetett be az első költségvetésbe.” – számolt be róla a tárnoki polgármester, aki folyamatos kapcsolatban van az egyesületi vezetőkkel.
A másik vitatott pont a hitelfelvételi engedély elindítása volt. Tavaly felmérték Tárnok teljes közvilágítását, melyet 859 lámpatest világít meg, de 1440 LED-lámpatestre lenne még szükségük.
“A fejlesztés folyamata nagyon hosszú, finanszírozásának két útja lehet. Az egyik az úgynevezett ESCO megoldás, a másik a banki hitelből finanszírozás. Az ESCO megoldás elvileg nem jelentene költség növekedést, mivel a jóval kevesebb energiafelhasználás és a karbantartási költségek jelentős csökkenése miatt a megtakarítás kitermeli tíz év alatt a befektetett tőkét. Mivel mi nem csak egy az egyben cserében, hanem valós fejlesztésben gondolkodunk, így a megtakarítás mértéke kevesebb lesz a finanszírozás miatti plusz költségnél. Ezért meg kell vizsgálnunk, hogy az ESCO vagy a banki hitel kerül-e kevesebbe az Önkormányzatnak az elkövetkezendő évek során. Ahhoz, hogy ne csússzon tovább a kivitelezés a szükségesnél, az eladósodási folyamatot el kellett indítanunk, akkor is, ha később olyan döntés születik, hogy nem vesszük igénybe” – jegyzi meg dr. Lukács.
2021.03.16.-án megkezdődik a Kopolya utca felújítása teljes hosszában. Első napokban a közműcsatorna fedeleit emelik ki, de még azon a héten elkezdik az aszfaltozást is. A munkálatok alatt lesz olyan időszak, amikor a forgalom csak korlátozottan, esetleg egyáltalán nem lesz lehetséges.