Nagyon sok olyan háztartás van Érden, ahol nem kötöttek szerződést az ÉTH-val, és mégis igénybe veszik a szemétszállítást, és olyan is előfordul, hogy az ügyfél fizet ugyan a szolgáltatásért, de az ezt igazoló matricát nem ragasztotta fel az edényzetre. Minden ilyen esetben számíthatnak a figyelmeztető matricára – tudtuk meg Pató Simontól, az ÉTH megbízott vezetőjétől, aki elmondta azt is: ötezer ilyen matricát gyártattak le, és ezeket mind Érden tervezik kihelyezni.
Bár az akció csupán most kezdődött, egy-két nap leforgása alatt több mint hetvenen telefonáltak az ÉTH ügyfélszolgálatára – jellemzően olyan lakosok, akik szerepelnek a szolgáltató rendszerében, csak épp nem ragasztották fel a matricát, de jelentkeztek többen azok közül is, akik eddig nem kötöttek szerződést, és nem is fizettek a hulladékszállításért.
Jó tudni: akik még nem regisztráltak, azoknak az ügyfélszolgálaton kell szerződést kötniük, amire tizennégy nap áll rendelkezésükre. E türelmi idő alatt az ÉTH elszállítja a hulladékot, de ha ezután sem kötik meg a szerződést, a cég szüneteltetni fogja a szolgáltatást.
Aki elvesztette a tavalyi matricát, vagy aki most köt szerződést, és bejön a Diósdi út 29. szám alatti ügyfélszolgálatra, az 2021-es matricát kap. Azok, akik tavaly megkapták a 2020-as matricát, azoknak idén is érvényes.
Előfordulhat,hogy valaki nem olyan nagyságú kukát használ,mint amilyenre szól az engedélye (azaz a matricája). Az ÉTH kéri,hogy ezt is ellenőrizzék az ügyfelek, és ha szükséges, módosíttassák az ügyfélszolgálaton.