22_03_29_erdmost_nincskep

Hol lehet zebra?

22_03_29_erdmost_nincskep

Hol lehet zebra?

Az Érdi Újság szerkesztősége levelet kapott, melyben arról számolt be egy olvasó, hogy nagyon hiányoznak a gyalogos átkelőhelyek a buszmegállóknál, példaként felhozta a Cserhalmi utat Parkvárosban, ahol még lejtő is van. Utánajártunk a kérdésnek.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Tisztelt Szerkesztőség !

Két dolog miatt írok:

1. Zebrák. Tudom, hogy nem lehet mindenütt, de legalább a buszmegállóknál nagyon hiányzik – pl. a Cserhalmi útnál, Parkvárosban, ahol még lejtő is van, életveszélyes az átkelés!

2 . Szeretnék Önöknek gratulálni a megújult újsághoz – informatív, jó cikkek, törekszik a pártatlanságra! A váltás óta várom a lapot és olvasom, azelőtt tele volt T.M.A. dicséretével, fotóival,és nulla színvonallal.

Köszönöm !

Üdvözlettel,

Schwerteczkyné L. Klára

 

Tisztelt Schwerteczkyné L. Klára!

Megkeresésünkre dr. Asztalos Éva, a választókerület önkormányzati képviselője elmondta, hogy bár a probléma valós, és igen forgalmas útszakaszról beszélünk, úgy tudja, egyelőre nincs tervbe véve, hogy a helyszínen gyalogos átkelőhely épülhessen. Balla Imre képviselőt is megkerestük az ügyben, aki saját oldalán és blogján részletesen írt arról, általában milyen körülmények kellenek ahhoz, hogy egy adott útszakaszon gyalogos átkelőhely létesülhessen. Erről ugyanis nem az önkormányzat dönt, hanem a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Útügyi Osztály hatósági engedélye szükséges hozzá. A hatóság pedig nem ad minden önkormányzat által benyújtott kérelemre engedélyt.

Mi kell ahhoz, hogy egy adott helyen gyalogátkelőhely létesülhessen? Először is kellően forgalmasnak kell lennie a helyszínnek. Ezt mérik is, csak az a kérdés, hogy milyen szisztéma alapján. Hallottunk már olyat, hogy egy óvoda előtt délelőtt 11 órakor próbálták megszámolni az elhaladó gépjárműveket és gyalogosokat, nem pedig a valóban forgalmas időszakokban, azaz reggel vagy délután.

Ahhoz, hogy zebra létesüljön, az adott útszakasznak beláthatónak kell lennie, kanyargós, dimbes-dombos területen nincs sok esély az engedély megszerzésére. A kereszteződések viszont ideálisak szoktak lenni, mert ott amúgy is lelassul a közlekedés. Az is előírás, hogy az út mindkét szélén legyen járda, amiben sajnos Érd nem nagyon bővelkedik. Méghozzá olyan járdadarabra van szükség, ahol a rávezetés is megoldható, tehát van hely a várakozásra és nem utolsó sorban az akadálymentesítésnek is megfelel.

Balla Imrétől azt is megtudtuk, hogy a legtöbb esetben a már meglévő közvilágítás sem szokott megfelelni a gyalogos átkelőhelyeknél megszabott feltételnek.

A konkrét olvasói levélre válaszolva tehát, a buszmegállók közelében is a fenti feltételeknek kell teljesülniük ahhoz, hogy gyalogos átkelőhely létesítése egyáltalán szóba jöhessen. Sőt, ahogy arra Balla Imre felhívta a figyelmünket, a buszmegállóknál külön figyelni kell a zebra kialakítására, hogy akkor is biztonságos legyen, ha a busz elől vagy mögül lépnek ki az utasok.

Balla Imre korábban azt írta weboldalán, hogy körülbelül 50 zebrára lenne még szükség Érden, és jelenleg mindössze nyolc helyszín kapcsán folyik az előkészítés.

 

Üdvözlettel,

az Érdi Újság szerkesztősége

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email