A Szent István híd úgy kellett a városnak, mint egy falat kenyér. Már a ’80-as években tervbe vették a megépítését, hiszen tényleg lehetetlen helyzet volt, hogy egy ekkora méretű településen mindössze két teljes értékű összeköttetés legyen a város északi és déli része között (a Duna utcában és a Balatoni úton), plusz az alagút, ahol magasabb járművek nem közlekedhetnek.
A Szent István híd végül az Európai Unió és a magyar állam finanszírozásában, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásaként épült meg. A hivatalos átadásra 2018. augusztus utolsó napjaiban került sor. A felüljárókon túl – két 60 méter hosszú hídszerkezetről van szó – megépítették a hozzájuk vezető utakat is, így összességében a Kossuth Lajos és a Velencei út között 774 méter hosszú útszakasz jött létre. A híd két végpontját azonban már a város beruházásában kellett megvalósítani. Bár eredetileg úgy tervezték, hogy ezek a lámpás csomópontok is elkészülnek a híd átadására, végül nem így történt. Ezek hiányában hónapokon keresztül rendkívül balesetveszélyes volt a fel- és lejutás a hídra, a párhuzamos főutakra szinte csak halált megvető bátorsággal lehetett kihajtani. A végleges csomópontok építése pedig csak csúszott és csúszott, hiába volt meg rá a fedezet a Modern Városok Program terhére. A további balesetek elkerülése érdekében az önkormányzat végül átmeneti megoldást kínált, a híd átadását követő néhány hónap múlva mindkét oldalra ideiglenes lámpákat csináltatott. Megígérték azonban, hogy amint a végleges út elkészül, lesznek új zebrák (jelenleg a teljes szakaszon nincs járda, a gyalogosok csak szabálytalanul tudnak átkelni egyik oldalról a másikra), és kiássák a teljes útalapot az Elöljáró utcában, mert majd odafektetik a közműveket. Amúgy az aszfaltozás is hagy némi kivetnivalót maga után, másfél év után mindenhol be van szakadva az úttest az Elöljáró utca Velencei úthoz közel eső 70 méteres szakaszán.
A Puhi Tárnok Kft. április 20-án megkezdte a végleges forgalomtechnika kiépítését a Velencei út-Elöljáró utca sarkán. Az érintett kereszteződés mind a négy ágát (a volt kenyérgyári behajtóval együtt) új, már végleges jelzőlámpa fogja szabályozni. (A Szent István út-Kossuth Lajos utca csomópontban egy kisajátítási kérdés nehezíti a tervezést, ezért annak megvalósulásáról egyelőre nincs információnk.) A tervek szerint új gyalogos átkelőhely lesz a „kenyérgyári behajtónál”, továbbá a Velencei út 26. szám előtt meglévő gyalogos átkelőhelyet középszigettel fogják kibővíteni, hogy biztonságosabb legyen az átkelés. A buszmegálló átkerül a zöldséges elé, a kenyérgyár elé pedig a közterületen járdát és parkolót építenek. A csomópontot kanyarodó sávokkal szélesítik ki az Elöljáró utca és a telephely irányába, az útpálya új aszfaltburkolatot kap, a járdát pedig részlegesen felújítják.
A munka a járdák építésével kezdődött, így a forgalom zavartalanul haladt továbbra is a korábbi medrében, míg május közepén egyirányúsították a forgalmat az Elöljáró utcában a Velencei út felé, így elég kacifántosan lehet visszajutni a hídra. Szabályosan a Bagoly utcai átkelőt kell használni, ami egy laza 5 kilométeres kerülőt jelent, vagy autózhatunk az Ügyész utca felé is, ami egy murvás, agyonhasznált utca, tekintve, hogy a vasúti építkezés miatt (a 30-as és a 40-es vasútvonalat kötik össze a Hírnök utcában) két éve teherautók borzolják az ott élők kedélyét. Innen pedig egy mindkét irányba behajtani tilos (kivéve célforgalom) táblát kell csak figyelmen kívül hagyni, és a Hivatalnok utcán vissza lehet kanyarodni a hídra. Szerencsére két hét elég volt az autósoknak, hogy észrevegyék a behajtani tilos táblát az Elöljáró sarkán, de sajnos addig is történt néhány baleset. Megoldást jelentene az építkezés idejére, ha a lezárt Hivatalnok utcát megnyitnák a forgalom előtt az Előadó utca irányába, ugyanis az az utca aszfaltos, és könnyebben megközelíthető, mint a Bagoly utcai átkelő. Úgy tudjuk, hogy Balla Imre, a terület képviselője, javaslatot tett erre a Polgármesteri Hivatalnál, de konkrét választ lapzártánkig nem tudott adni arra, hogy meg fogják-e nyitni az említett szakaszt.
A környéken élők dühöngenek, hiszen egyszer már végignézték, hogy nem épült útalap az Elöljáró utcában, és úgy néz ki, most sem fog. A járdát az egyik oldalon már felásták, és a szegélyek is elkészültek, de a belógó tölgyfa gyökerét simán ott hagyták, mert a markoló nem tudta kifordítani a helyéről. Korábban azzal nyugtatták a lakosokat, hogy nem kell aggódni a beszakadozó úttest miatt, mert a végleges út építésekor a közművek miatt úgyis kiássák majd az alapot. Most azt mondják, megfelelő az útalap minősége, elegendő lesz az új aszfaltburkolat. A kérdés csak az, hogy meddig. (Cikkünket folytatjuk.)