A két új értékésítési ponttal 76-ra bővül a Kincstár személyes ügyintézésre is lehetőséget biztosítóállampapír forgalmazó helyeinek száma, és további új állampapír-forgalmazóhely megnyitása is várható a közeljövőben. Mint dr. Borbély László András, a Magyar Államkincstár pénzforgalmi elnökhelyettese a csütörtök délelőtti érdi sajtótájékoztatón elmondta, a bővítést az állampapírok iránt megnövekedett lakossági érdeklődéstette szükségessé – 2019-ben kétszer annyi lakossági állampapírt vásároltak az emberek Magyarországon, mint 2018-ban. A növekedésben jelentős szerepet játszott a Kincstár; forgalmuk több mint felét a Kincstár Budapesti és Pest Megyei Igazgatósága bonyolította le.
– Az itteni értékesítőhelyek túlzsúfoltak, szükség van arra, hogy nyissunk, és szélesítsük a lehetőségeket – hangsúlyozta dr. Borbély László András.
Az első két állampapír-forgalmazóhely Budakeszin és Érden nyílik meg. Típusát tekintve értékesítési pont fog működni mindkét településen, amely maximum két kincstári ügyintézővel működik majd. A készpénzforgalom kivételével teljes körű szolgáltatást nyújtanak az ügyfelek részére – mint például a normál értékpapírszámla, valamint a Kincstári Start-értékpapírszámla megnyitása. Az előbbi a MÁP PLUSZ, az utóbbi a Babakötvény megvásárlását teszi lehetővé azok számára, akik személyesen kívánják az ügyeiket intézni. A MÁK értékesítési pontja díj- és költségmentesen nyújtja állampapír forgalmazással kapcsolatos szolgáltatásait.
Dr. Borbély László András azt is elmondta, napi tíz-tizenöt ügyfélre számítanak az új értékesítési ponton, és öt-hat számlanyitásra számítanak nyitvatartási napokon. Ez jó aránynak számít, hiszen az Államkincstárban összesen van 400-500 számlanyitás naponta – jegyezte meg.
Mint elhangzott, Érden nem a Budapesti Igazgatóság működteti majd az értékesítési pontot, hanem a Fejér megyei.
Tarnai Richárd kormánymegbízott a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy az Érden és környékén, illetve Budakeszin és környékén élők kiemelten fontos szereplői az államigazgatás működésének; azok a szolgáltatások, amelyeket itt nyújt az állam, nagyon sok emberhez tudnak eljutni.
– Érden és Budakeszin is a kormányzat pár éve kifizette az önkormányzatok teljes adósságállományát, így tiszta lappal tudtak dolgozni az önkormányzatok. Ezzel párhuzamosan elkezdtük azt a fajta fejlesztését a szolgáltatásoknak, amely a Kincstár és a Kormányhivatal együttműködésében csúcsosodik ki – magyarul hogy minél több szolgáltatást egy helyen tudjanak igénybe venni az ügyfelek, ráadásul minél rövidebb idő alatt és minél magasabb színvonalon – tette hozzá Tarnai Richárd, hangsúlyozva: számítanak a lakosság észrevételeire, hiszen a cél az ügyfelek elégedettségének növelése.
Az érdi értékesítési pont február 11-től kedden és csütörtökön 9:00 és 16:00 óra között várja az ügyfeleket a Kormányablak ügyfélszolgálatán, a Földhivatal helyiségében. A budakeszi ügyfélszolgálat február 10-től várja az ügyfeleket a Kormányablakban, minden hétfőn 9:00-16:00, pénteken 9:00 és 14:00 óra között.