Mint Mészáros Mihály intézményvezetőtől megtudtuk, a munkálatokat a hóügyeletei terv szerint végzik (ezt nemrég fogadta el az illetékes önkormányzati bizottság). A hóügyelet november 15-étől március 15-éig tart; e négy hónap alatt az intézményvezető rendeli el (és vonja vissza) a napi huszonnégy órán át tartó készültséget, amennyiben az időjárás indokolja.
– Hat főbb közlekedési, valamint a tömegközlekedés által érintett utat takarítunk ilyenkor, előre meghatározott sorrendben, ezt követően kerülnek sorra a burkolt mellékutak. A főteret, illetve a közintézmények előtti útszakaszokat is síkosságmentesítettük – mondta Mészáros Mihály, akitől megtudtuk azt is: az utakat sóval, illetve homokkal kevert szóróanyaggal kezelik ilyenkor, a díszburkolatot pedig környezetkímélőbb kalcium-kloriddal.
Ami a szóróanyagot illeti, a tavalyról megmaradt mennyiség az induláshoz elegendő, de a továbbiakban be kell majd szerezniük sót; ennek közbeszerzése most indul el.
A burkolatlan mellékutcákban, ha szükséges, eltolják a havat, de nem szórnak, mivel a murvás talajt a só nagyon fellazítaná, és hatalmas lenne a sár. A lakóknak ezért azt javasolják, hogy ne sót, hanem valamilyen érdesítő anyagot, például homokot szórjanak az úttestre, ha szükséges.
Közintézmények környékén, valamint a meredekebb utcáknál kihelyezték, illetve feltöltötték a szóróanyag-tartályokat, ezeket az ÉKFI, illetve a lakók is használhatják. Fontos tudni: a járdák síkosságmentesítése mindenütt a lakosság feladata.
Ha az idő jobbra fordul, megszüntetik a készenléti időszakot (amit természetesen újra elrendel az intézményvezető, ha szükséges), és visszatérnek a szokásos téli teendőkhöz. Ilyenkor kátyúznak is (most még meleg aszfalttal, de amint leáll a gyártás, átállnak a hidegaszfaltra). A helyreállítási munkák zöme azonban a kora tavaszi olvadást követően indulhat el; akkor látszik majd igazán, mekkora kárt tett útjainkban a fagy, a jég, a hólé.