Ennek lehetett szem- és fültanúja mindaz (és voltak elég sokan, a múzeumkert kocsiszínjében gyakorlatilag este 8 után már nem akadt ülőhely), aki pénteken ellátogatott az V. Érdi Jazz Fesztivál soron következő koncertjére. A quartet, amit Horváth Balázs bőgős és G. Szabó Hunor dobos tett teljessé, közös, „Körbe-körbe” című lemezéről adott elő darabokat. Hallhattuk többek között a Játékot, a Fogócskát és a címadó dalt is. Az érdi közönség pedig hangos „bravó”-kkal és természetesen vastapssal fogadta ezt az egészen egyedi hangzásvilágot, ami mintha a zenészek legmélyebb zsigereiből törne fel, a jazz és a magyar, illetve balkáni zene nyelvén, hogy magával rántson minket, mint egy örvény, körbe-körbe. Vagy mint ahogy a lemez egyik kritikájában (hifipiac.hu, C.M.) fogalmaztak:
Ha a lélek a belső vagy külső hidegségtől megdermed, ez az album alkalmas a dermedtség feloldására, melegség és a szeretet közvetítésére.
Tálas Áron nem először játszott együtt a formációval. A Junior Príma-díjas jazz zongorista a Borbély Műhely tagja, az egyik legfoglalkoztatottabb és legsokoldalúbb magyar jazz zenész. Még csak 28 éves, de már két saját formációja is van, játszik dobon és zongorán, sőt énekel is, zenét szerez és tanít.
És amiről még nem írtam, bár ez alapvetően egy zenei koncerten lehet nem a legmeghatározóbb élmény szokott lenni, de ez a formáció ebben is más volt: pénteken este az V. Érdi Jazz Fesztiválon nemcsak a zenészek ősereje és virtuozitása ragadta meg a közönséget, de emberségük is körbefont minket szívből, lelkük mélyéről feltörő zenéjükkel.
Borbély Mihály és Dresch Mihály a koncert előtt adott interjút az Érd TV-nek: