Az ügyfélsegítő szolgáltatás keretében a jogi képviselővel nem rendelkező ügyfelek számára a bíróság segítséget nyújt nyomtatványok kitöltésében, szóbeli kérelmek rögzítésében, illetve bírósági eljárásjogi kérdésekben.
Mint ahogy azt dr. Liziczay Sándor, az Érdi Járásbíróság elnöke elmondta, az első napon az ügyfélsegítőt három, jogi képviselővel nem rendelkező ügyfél kereste fel (házassági bontóper megindításával, büntető ügyben ügyészségi panasz elutasításával, illetve egy, a Budaörsi Járásbíróságon folyamatban lévő üggyel kapcsolatban).
Liziczay Sándor azt javasolja, hogy a szolgáltatás igénybe vétele előtt az ügyfelek gondolják végig, milyen határozott kérelemmel kívánnak a bírósághoz fordulni, és érdemes ellenőrizni a szükséges dokumentumok meglétét is – beleértve a személyazonosság igazolásához szükséges iratokat. Ezeket érdemes az ügyfélsegítőre magukkal hozni, és mindenképpen célszerű előzetesen időpontot foglalni.
Személyesen az űgyfélközpontban, vagy pedig telefonon a kezelőirodákon lehet időpontot foglalni, a név és a telefonszám megadásával, valamint a felmerülő kérdés, probléma rövid megjelölésével. Időpontot foglalni legfeljebb egy hónapra előre lehet.
Az Érdi Járásbíróság elérhetősége:
2030 Érd, Felső u. 43.
Tel.: 06-23/585-900
Fax: 06-23/232-238
Az első ügyfelek után megérkeztek az első polgári ügyek is a bíróságra: az ügyfelek többségében házasságuk felbontását kérték, valamint parkolási díj megfizetése, biztosítási igény érvényesítése, illetve tartási szerződés megszüntetése iránt indítottak polgári peres eljárásokat.
Dr. Liziczay Sándor elmondta: havonta várhatóan 100-130 polgári peres ügy érkezik majd a bíróságra – így az Érdi Járásbíróság a Budapest Környéki Törvényszék illetékességi területén működő járásbíróságok közül a legnagyobb ügyforgalmú lesz.