22_03_29_erdmost_nincskep

A postai szolgáltatás hiányosságairól

22_03_29_erdmost_nincskep

A postai szolgáltatás hiányosságairól

Több olvasónk számolt be az elmúlt időszakban a postai szolgáltatás hiányosságairól. Megpróbáltunk utánajárni az anomáliáknak, de érdemi választ nem kaptunk a Magyar Postától, holott jogos elvárás, hogy a folyamatosan emelkedő postai költségekért cserébe színvonalas szolgáltatást nyújtsanak.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

A Magyar Postának elsőként azt a kérdést tettük fel, vajon mi az oka annak, ha a postás az ajánlott levelet meg sem próbálja átadni a címzettnek, hanem csak bedobja a sikertelen kézbesítésről szóló értesítőt a postaládába. „A postai kézbesítő a könyvelt levélküldeményeket (kivéve az ajánlott levél) a címzésben megjelölt helyen kísérli meg kézbesíteni személyes átadással, azaz köteles becsengetni, előfordul azonban, hogy a társasház kapucsengőjénél a nevek nincsenek feltüntetve” – írta válaszában a Magyar Posta, hozzátéve, hogy „amennyiben sikertelen a kézbesítés, értesítőt hagy hátra, amelyen feltünteti, hogy a küldemény melyik postán vehető át.” A hivatalos iratokra vonatkozó szabály szerint a kézbesítő két alkalommal kísérli meg kézbesíteni 5 munkanap eltéréssel. Sikertelen kézbesítés esetén köteles értesítőt hagyni.

Arról is írtak, hogy a pandémia miatt bevezették az érintésmentes kézbesítést, amely a könyvelt levélküldeményeket is érinti. Vagyis az ajánlott leveleket a kézbesítők a levélszekrénybe helyezik, a kézbesítés tényét pedig rögzítik a PDA-készüléken. Ha hivatalos irat vagy tértivevényes ajánlott küldemény érkezik, akkor továbbra is kötelező a személyes átvétel, de aláírás helyett a személyi igazolvány számát kell bediktálni a kézbesítőnek.

Sok panaszkodnak a külföldről érkező küldemények nem kielégítő kézbesítésére. A Magyar Posta szerint ezek nagy része Kínából származik, és többségük nem csomagként, hanem közönséges levélküldeményként érkezik Magyarországra, így ezeket postaládába kell kézbesíteni. „Ugyanakkor ezen küldemények egy része alakjuk és méretük miatt nem férnek be a postaláda nyílásán, ezért ezeket meg sem próbáljuk kézbesíteni, hanem a postán lehet átvenni.”

Érdeklődtünk afelől is, hogy van-e valamilyen mód a Magyar Posta dolgozóinak ellenőrzésére? Álláspontjuk szerint a kézbesítők munkájának ellenőrzése folyamatos, és ha bármely ellenőrzés során hiányosság merül fel, minden esetben intézkedés történik. „A kézbesítés sikerességét befolyásolja, hogy helyes-e a címzés, illetve az, hogy a címzés helyén van-e utcanév és házszámtábla, mely alapján beazonosítható, illetve a címzett rendelkezik-e levélszekrénnyel.”

Érd 1 posta munkatársainak felmérése alapján több olyan problémás címhely van, ahol a címzett nem azonosítható.

Érd 1 posta esetében 2020-ban hét darab, a személyes kézbesítés hiányára vonatkozó megalapozott panasz érkezett a társasághoz, a  hivatalos iratokkal kapcsolatos értesítő hiánya miatt pedig kettő, a Posta szerint  a szükséges intézkedéseket minden esetben megtették.

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email