Tanulási zavarok azonosítása és kezelése

A tanévnek igaz vége van, de a tanulási nehézség/zavar, nemcsak a szeptembertől júniusig tartó időszak problémája – ha fennáll! Bizony az egész nyárra, az egész évre és a gyermek jövőjére is kihatással van. Hogy mi a különbség az SNI/BTMN között és mit jelentenek ezek a rövidítések – ezekről beszélgettünk Vikukel Zsuzsa, fejlesztő pedagógussal az ÉRD FM-en. 

Hasonló tartalmaink:

Tanulási zavarnak röviden összefoglalva azt a jelenséget nevezhetjük, amikor egy gyerek normális, átlagos oktatási körülmények között nem tud megtanulni írni, olvasni, vagy számolni, ha ezeken a területeken iskolai teljesítménye jelentősen elmarad az intelligencia szintje alapján elvárható teljesítménytől. Amikor értelmi fogyatékosokról van szó, ezt könnyen elfogadja a környezet, de mikor normál vagy átlag feletti értelmi képességekkel rendelkező gyerek nem boldogul az iskolában, mind a szülők, mind a pedagógusok értetlenül és tehetetlenül állnak a probléma előtt.

Nem a gyermek eszével, szorgalmával van baj, hanem az íráshoz, olvasáshoz, számoláshoz szükséges alapfunkciók egyikének-másikának fejletlensége okoz nehézséget. Az iskoláskort elérve, egyes készségek még nem jutottak a szükséges szintre. A jelenség hátterében sok, egymásra épülő ok húzódik meg.

Hogy mi a különbség az SNI/BTMN között és mit jelentenek ezek a rövidítések – ezekről beszélgetünk Vikukel Zsuzsa, fejlesztő pedagógussal az ÉRD FM 101,3-on. A riporter: Ölvedi Réka.

Címkék

kerdoiv_banner