Egyszerűbb lett a kéményseprési ügyintézés

Május tizedike óta működik a katasztrófavédelem kéményseprőipari honlapjának megújított online ügyintézési felülete. Az átalakítással és fejlesztéssel egyszerűbbé és gyorsabbá válik az időpontfoglalás és megrendelés folyamata. A katasztrófavédelem ügyfelei várhatóan az eddiginél is nagyobb számban használják majd a területi és időkorlátok nélkül működő oldalt.

Hasonló tartalmaink:

A sormunka ellátásának rendeletben meghatározott folyamata alapján ha a tervezett sormunka az értesítők útján tudatott első és második időpontban meghiúsul, a kéményseprőipari szerv és az ingatlan használója harmadik időpontban állapodik meg. Ennek a harmadik kiszállásnak az időpontját van lehetősége a katasztrófavédelem ellátási területén élőknek online, az időpontfoglalás űrlap kitöltésével és elküldésével megválasztani. (A gazdálkodó szervezetek ebben a kérdésben is a területen működő szolgáltatókhoz tartoznak.)

A kéményseprő-ügyfélszolgálatra 2017 április végéig beérkezett 8 ezer 500 levél és e-mail összesen hetven százaléka – körülbelül hatezer levél – az elmaradt sormunka pótlására irányuló időpontegyeztetési-kérelem vagy megrendelés volt. Jelenleg ezek tizennégy százaléka érkezik az honlapon keresztül. Ugyanakkor a telefonon beérkező harmadik időpont és megrendelések ügyintézése a leghosszadalmasabb és legtöbb átkapcsolást igénylő ügyfélszolgálati feladat. Ezt az arány nagy valószínűséggel jelentősen javulni fog a honlapos online ügyintézéssel.

Az online űrlap elküldésével az ügyféligény és a munkavégzéshez szükséges adatok néhány másodpercen belül abba a megyébe és ahhoz a kéményseprőmesterhez érkeznek, aki az adott megyében a sormunkát tervezi. Az adatok ellenőrzése után már a megyei ügyfélszolgálatos kolléga keresi először telefonon, majd írásban is az ügyfelet a munka részleteinek egyeztetése és visszaigazolása céljából.

A kéményseprőipari tevékenység honlapján intézhető ügyek körét a szolgáltató kettéválasztotta: az Adatmódosítás, Bejelentés/Panasz és Számlázás munkafolyamatokhoz rendelt formanyomtatványok elküldésével minden szükséges adat azonnal a központi ügyfélszolgálathoz érkezik, míg az Időpontfoglalás és Megrendelés űrlapok a területileg illetékes megyei csoportvezető és helyettes postafiókjába kerülnek.

Az átalakított űrlapon az ügyfelek három olyan napot jelölhetnek meg, ami számukra a kéményellenőrzések elvégzésére megfelelő. A megyei munkabeosztást készítő csoportvezető, illetve helyettese ellenőrzi a beérkezett adatok valódiságát, valamint hogy a munkaszervezés szempontjából melyik beérkezett időpont a legideálisabb. Ha az ügyfél által javasolt napok egyike sem illeszkedik a sormunkatervhez, akkor már közvetlenül az a kéményseprőmester veszi fel a megrendelővel a kapcsolatot és állapodik meg a mindkettejüknek megfelelő munkanapban, aki az adott megyében a feladatokat ütemezi.

A fejlesztés során kitöltést egyszerűsítő elemekkel és ellenőrző programrészekkel korszerűsödött az online űrlapok szerkezete is.

A kéményseprő-ügyfélszolgálati oldal itt elérhető.

(Forrás: Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság)

Címkék

nemzeti_szavazas_3